St.Sunniva Skrevet 29. april 2007 #1 Skrevet 29. april 2007 Begynte med oppkast fredag morgen, og utover dagen kom den dårlige matlysten og feberen( 39,1 ). Feber og dårlig matlyst har fortsatt (feber nesten borte i kveld), og i dag kom også diaréen. Bæsjet seg ut to ganger bare i ettermiddag. Jeg tror hun får i seg nok væske iallefall, fordi jeg ammer henne titt og ofte, og hun suger til det er tomt som regel. Blid og fornøyd etterpå. Virker liksom ikke som hun er syk heller, da hun smiler, ler og babler for seg selv, men innimellom er hun litt sutrete. Siden diaré nå er det største problemet så lurte jeg på om noen hadde tips om hva jeg kan gi henne.
Mammas_2_solstråler <3 Skrevet 29. april 2007 #2 Skrevet 29. april 2007 kamille- te uten tilsatt sukker. Bananmos blåbærpurre grøt, med mindre tilsatt vann
St.Sunniva Skrevet 29. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 29. april 2007 Ja blåbær og banan har jeg jo hørt om, men snuppa kniper jo munnen i sammen....vet ikke hvordan jeg skal få i henne det. Hun er kun åpen for amming, noe grøt (mye mindre enn vanlig, og hun liker den ganske tykk, så kan ikke minke på vannet der) og mme på flaske om det ikke er nok pupp... Hun har kun hatt skikkelig diaré i ettermiddag/kveld, så jeg får jo bare vurdere, men hun suger ordentlig da vi ammer, så hun burde jo få i seg en del væske der.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2007 #4 Skrevet 29. april 2007 Det er vel det beste å amme hvis du ikke får i henne noe banan el blåbær. Vi var hos legen m omgangssyke og diare fordi jeg syntes han fikk lite tissebleier. Virket litt slappere enn vanlig men ellers kvikk og fin. Ifølge legen skulle det mye til før de ble uttørret. Følg med på tissebleiene de neste par dagene bare. Legen sa jeg kunne gi litt eplemost blandet med vann el farris (min er 9mnd da).
St.Sunniva Skrevet 29. april 2007 Forfatter #5 Skrevet 29. april 2007 Tenker du eplemost på flaske? Tror man er villig til å gi det meste som barnet vil ha om det evt ikke vil drikke noe. Hun får i seg bittelitt vann til grøten, men ikke så glad i det, men har blandet noen ganger med eplejuice, og da går det jo bedre. Hun er jo slappere enn vanlig, men allikevel veldig blid og "skravlete" da. Hopper litt og turner litt, så hun er jo i farten liksom. Bare bæsjen som er litt for tynn :-)
St.Sunniva Skrevet 30. april 2007 Forfatter #6 Skrevet 30. april 2007 Huff...i dag har hun bæsjet seg ut to ganger mellom kl halv ni og ti....Hvor går grensen for å reise til legen da? Syntes jeg ser ribbena hennes bedre også jeg da, men sikkert bare noe jeg syntes..Ammer henne nesten hver andre time, og det virker da som hun er fornøyd. Prøver å gi henne vann eller kamille te i tillegg, men hun liker ikke det noe særlig nei..
tobias mamma Skrevet 30. april 2007 #7 Skrevet 30. april 2007 Hvis du får i henne litt grøt, kan du jo mose litt bannan å ha oppi grøten
St.Sunniva Skrevet 30. april 2007 Forfatter #8 Skrevet 30. april 2007 Grøt vil hun gjerne ha litt av, men får som regel bare det på kvelden. Hun er litt sær på bananen, da den gjerne blir litt seig og tykk, men kanskje den blir bedre i grøten eller om jeg har i litt morsmelk. Er det bedre for henne å bare få morsmelk, eller bør hun ha mer grøt enn kveldsmåltidet?
tobias mamma Skrevet 30. april 2007 #9 Skrevet 30. april 2007 Når min var 6 mnd, fikk han 2 måltider med grøt og ett med middag. også fikk han melk til ett. Hvilken grøt gir du da?
St.Sunniva Skrevet 30. april 2007 Forfatter #10 Skrevet 30. april 2007 Hun får vanligvis morsmelk alle måltider untatt middag og kveld. Da er det middagsglass/middag og grøt+morsmelk til kvelds. Måtte kutte middagsglass nå da hun er syk,for hun vil ikke ha. Lettere å få i henne litt grøt. Har havregrøt med banan og aprikos. Det er stort sett den hun liker. Føler nå at hun bare blir slappere. Når jeg skulle gi mat kl 16 måtte jeg skifte bleie før mat, under måltidet, etter mat, og en gang til under dessert (banan) da hun brakk seg og kastet opp. Så 45 min etter der så måtte vi skifte igjen. Det var 4 skift på en liten stund det....
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2007 #11 Skrevet 1. mai 2007 dytter opp siden vi sliter med samme i 2 dager nå...
St.Sunniva Skrevet 1. mai 2007 Forfatter #12 Skrevet 1. mai 2007 Vi er på 5 dagen nå....Har prøvd det meste tror jeg. Most banan syntes hun var ekkelt, og bare brekker seg. Kamille te gikk fint, halvblandet vann/eplejuice gikk fint (for at hun skal få i seg nok væske), grøt spiser hun bare halv porsjon av (av 1/2 dl vann), ellers er det pupp og maisvelling. Ellers laget vi en juice av eple og gulrot i går, som hun ikke ville ha i går, men ville ha i dag :-) Det skal også hjelpe visstnok. Smaker søtt og godt også. Flere tips mottas med takk!
lana<3 Skrevet 1. mai 2007 #13 Skrevet 1. mai 2007 Snuppa vår har også fått noe sånne greier...begynte med høy feber 39,8, snue og masse sutring. Nå er feberen borte men hun klarer ikke holde på noenting, vi har vært på legevakten både igår og idag og de anbefalte gem collett tenkte vi skulle prøve dette imorgen hvis det ikke blir bedre. Eneste jeg har fått i henne er den store fy fy drikken sukkervann, det går ned på høykant men mm, mme, eplejuice som hun normalt er heeeelt vill etter nekter hun å drikke...ikke greit dette.. Hvordan er diareen hos di? Hos mi så kommer det nesten konstant nå, middagen vi ga henne tidligere idag kom i bleia for en halvtime siden og det lukter i hele huset...uff og uff...kan det være tenner kanskje?
St.Sunniva Skrevet 1. mai 2007 Forfatter #14 Skrevet 1. mai 2007 Slår liksom ikke feil noen gang....Når vi står opp så skifter vi bleie, og så går vi og setter oss på kjøkkenet. Setter henne da i stolen, og jeg begynner å lage til litt mat til meg selv/henne. Da brummer det i buksa...og jeg river med meg ungen og løper på badet. Noen ganger har det allerede sivet ut....her om dagen ble det 4 klesskift og 5 bleier i løpet av 1 1/2 time...morsomt. Men nå i dag var det bare 2 ganger, men det er alltid når hun sitter i stolen sin...skjønner ikke jeg. Lukter som et h******* kan jeg si, og er veldig gul av farge. Tenkte også tenner, men ser ingen antydning til noen heller. Men hun begynte jo fredag med oppkast om morgenen etter amming....lå og badet i melk på stellebordet (æsj). Så bæsjet hun seg ut en gang på dagen, men ikke noe mer...så kom feberen om kvelden med 39,1 men de neste dagene og i dag var den på 38,5. Litt survete, og vil jo helst ikke drikke noe, men får da i seg morsmelk og velling, samt 120 ml med eplejuice/vann i dag. Så det er vel ganske greit. Lite grøt, men får da mme eller velling istedenfor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå