Gå til innhold

Tror kanskje jeg får et april-barn???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i hele dag hatt kraftige kynnere som jeg smertemessig kjenner igjen fra mine første to fødseler... Varer ca 90 sek... Men det tar et par timers pause før de kommer f.eks 4 stk på en halvtime... Så med andre ord: bare kynnere, men jeg må innrømme at jeg er spent på hva natten vil bringe!!! Er selvfølgelig litt vanskelig om vi må på føden i natt/ i morgen for det er planleggingsdag i barnehagen i morgen og barnevaktene er jo på jobb... Får sjekke om noen foreldre i barnehagen kan ta en "bakvakt" i tilfellet jeg trenger de.. :-D Merker at jeg er veldig spent nå, blir nok skuffet hvis jeg våkner i morgen uten å kjenne noe... (ved mine to første fødseler så startet det "rett på" med rier, var ikke plaget med kynnere i svangerskapet i det hele tatt...(det har jeg vært denne gangen))...

Kryss fingrene for meg: Kanskje denne jenta som kommer kan ha de kuleste bursdagsfestene når hun blir stor: Natt til 1.mai fester.... Husker de som veldig bra!

:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så spennede.Ønsker deg masse lykke til!

Skrevet

Så spennende! hvor skal du føde?

Skrevet

Lykke masse masse til:) krysser fingrene for deg jeg også:)

Skrevet

Jeg skal føde på Ahus (Akershus universitetssykehus)

Skrevet

Oppdatering:

Natten har vært full av vonde kynnere.... Våknet av de mange ganger. Har et vanvittig nedpress når jeg må på do... Ingen rier ennå, men har fortsatt troa på at dette kanskje blir et april-barn!

Kjenner at jeg er klar for å møte smertene, så bare kom med de :-D

Skrevet

Jeg ønsker deg masssse smerte!!!;p og så kan du godt sende de hit når du mener du har fått nok=)

Skrevet

Skal prøve! :-D Snodig følelse egentlig... ikke så mange ganger i livet man ønsker seg smerte... :-D

Skrevet

He, he, det er i grunnen veldig sant!!! ønske seg vondt, og da snakker vi ikke bare litt vondt!!! ingen normale mennesker gjør det, vettu;p

Skrevet

Lykke til! Håper det er fødselen som er i gang. Jeg er også 3.gangs, og jordmor sa at ofte når det er 3. gang kan det virke som det er i gang for så å roe seg et par ganger før det virkelig setter i gang. Selv våknet jeg av menssmerter som var til og fra i en times tid i morges, så en tur på do hvor jeg virkelig fikk "tømt" meg. Skikkelig oppkastfølelse også. Klarte å sovne igjen en times tid, men dessverre ingen tegn da jeg våknet for en halv time siden. Hadde også "rett på" med rier med de to andre... Du må holde oss oppdatert!

Skrevet

Nå har jeg hatt tre regelmessige... Vet at jeg trenger et par til for å konstantere at ting er i gang, og det er også veldig lenge mellom ennå (faktisk hele 26 min mellom). Håper det er i gang, også håper jeg faktisk denne fødselen tar litt tid... så kroppen min får forberedt seg skikkelig

Første gang jeg fødte hadde jeg fine pauser mellom riene og en fin fødsel. Forrige gang tok jeg lakserolje og hadde ingen pause mellom riene og en jævlig tøff fødsel..... Så denne kan godt kroppen min bruke litt tid på!

Skrevet

Oi så spennende! masse lykke til! Håper det blir en fin fødsel! :0)

Skrevet

Skriv inn når du drar på føden:) Spennende...ønsker deg masse lykke til:)

Skrevet

Når har du egentlig termin? Så spennende Lykke til..Kom med oppdateringer ja;)

Skrevet

I morgen så jeg:)

Skrevet

... men det fikk jeg ikke.... Lille Frida ble født 01. mai, klokken 03.07, med de vitale målene lengde: 51 cm, vekt: 3790 g hodeomkrets: 35,5 cm.... og nå er vi kommet hjem!

liten oppdatering: Dagen min fortsatte med smertefulle kynnere, i perioder var de nesten regelmessige, mens andre ganger kunne det gå 2 timer i mellom. Vi sendte jentene til mormor siden hun alikevel hadde fri 1. mai og godt kunne ha de natt til. Ca kl 8 på kvelden ble kynnere til rier og jeg kjente en enorm glede over at jeg virkelig var igang.! Klokken 23 hadde jeg vært i dusjen en lang stund og bestemte meg for å reise til sykehuset,da hadde jeg nesten 5 min mellom riene. Hadde 4 cm åpning når jeg kom inn. Fikk epidural som ble satt feil så den ikke fikk full virkning... Klokken halv tre begynner jordmoren å snakke om at hun gjerne vil få ut barnet fordi fosterlyden var uregelmessig... hadde da 8 cm åpning, men kanten ved mormunnen var for hoven til at jordmor klarte å tøye meg til ti cm. Rett før klokken tre var det fortsatt 8 cm, men da jeg hadde begynt å få svake pressrier bestemte jordmoren at denne ungen skulle ut: NÅ! Så selv om jeg ikke hadde full åpning og selv om pressriene ikke var sterke nok så fikk jeg beskjed om at jeg kunne velge om jeg ville presse henne ut selv, eller om de skulle bruke vakum... Så jeg presset, så jeg så mannen med ljåen! Og jeg klarte å få henne ut på to pressrier... Første jeg sa når jeg var ferdig var: "Å, fy faen, dette blei skikkelig totalreptur.... har jeg spjæret fullstendig?" Men neida, tøyelig som detta skinnet er så ble det ikke en rift engng!!!!!! :-)

Jeg har kommet meg kjempefort etter fødselen, Frida er mett og fornøyd og store-søstrene er super-stolte!

Og da sier vel jeg takk for meg og går videre til dib.,

Lykke til alle sammen! :-D

Skrevet

Gratulere så mye:)

Skrevet

Gratulerer masse:)

Skrevet

Gratulerer med tredje jenta, og lykke til videre:.)))

Skrevet

Ååå, gratulerer med jenta =)=)=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...