Anonym bruker Skrevet 29. april 2007 #1 Skrevet 29. april 2007 Hvor lenge er det greit å mate ungen sin? Har en på 2 år 4 mnd som nekter å spise sjøl enda jeg vet han kan (selv om det blir mye grising)..men kan jeg kreve det av han?? Han har en lillebror (8mnd) som må mates, kan det være at han vil bli matet pga at han vil ha samme "service" som lillebror? Og mens han blir matet...så leser eller tegner han. Jeg prøver å få bort dette, men jeg er nok den eneste som vil ha en slutt på dette.. Faren hans sitter jo oxo å leser avisen ved matbordet... Hvorfor er mannforlk så stae?? Hva er rett? *sukk*
Solitude Skrevet 29. april 2007 #2 Skrevet 29. april 2007 Ville nok ha tatt kampen om å få han til å spise selv. Eller rettere sagt: Den skjulte kampen Være litt lur og oppmuntre han litt til å "lære" lillebror å spise selv. Og så gitt han masse skryt for å være så hjelpsom.. Men ville unngått å kritisere, mase.. og gjøre det hele til noe negativt. Det er sannsynlig at han vil ha samme service som lillebror, kansje han er litt sjalu og vil også være litt "baby" for å få oppmerksomhet. Er dere flinke til å gi han litt tid med dere uten å måtte dele mamma/pappa med lillebror ? En gutt som er 2,5 år er jo mer en moden nok for å spise selv. Så av og til så må vi foreldre hjelpe barna utvikle seg videre. Selvom de kan være motvillige. Så litt "skjulte" metoder kan være greien for å komme han ut av vanen ? Men det kommer jo an på barnet om det fungerer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå