Gå til innhold

syden med 2,5- 3 mnd gammel baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Kan" en dra til syden med en så liten baby eller bør en vente??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!

Jeg ville definitivt ventet! BArn under 5 år skal egentlig ikke fly heter det.... Er nok en grunn for det, det er stor påkjenning for de små barneørene med trykket.

Skrevet

5 år, det var da voldsomt. Har fått forståelse av at så lenge det ikke er snakk om problemer med bihulene eller tromhinnene er det helt greit.

Skrevet

♡stolte mor♡¯`°•.¸

Det kaller jeg hysteri å påstå at en må vente til barnet er 5 år!!!!

En kan fint reise til syden med en baby på 2-3 mndr.

Lurt å amme når en letter og lander,da blir det ikke sånn trykk i ørene.

Hvorfor må folk skremme andre bare fordi en tror at det og det er farlig..

Sjekk opp fakta før du skriver sånt..

Skrevet

Var ikke selve flyturen jeg tenkte på, men heller selve oppholdet .

Skrevet

Sier bare god tur jeg!! Reis og kos dere som en nybakt familie.

De sier at det er bedre og reise når barnet er lite og ammer enda, for da blir det ingen bakterieforrandring i matveien.

Jeg vurdere oxo og reise en tur til høsten... hvis økonomien tillater det..

Som sagt: GOD TUR!

Skrevet

Jeg reiste med jenta mi når hun var ca 6 mndr. Det gikk kjempebra. Ammet henne på flyet slik at hun slapp dotter i ørene. Hun koste seg. Tror at hvis mammaen har det bra, har også babyen det bra.

Bæresjal var til stooooor hjelp. Hun lå og sov mye av turen. Vi måtte gå litt med koffertene og da hadde jeg armene fri. Kjøpte et sjal på 5,5 m og trente litt på forskjellige knyteteknikker. Lunt, trygt og godt for babyen.

Ammet henne. Hadde med grøt og middagsglass. Tåteflaske er greit å huske. Kjøpte vann.

God tur :o)

Skrevet

Hei :-)

Vi reiser snart til syden og da er minstejenta 3mnd og 4dager. Har ingen betenkeligheter med å reise. Kos deg og reis :-)

Skrevet

Eg hadde ikke dratt til syden med en så liten baby, pga av varmen og utenlandske bakterier

(Er litt hysterisk når d gjelder utenlanske bakterier, men d kommer av at eg fikk en vannbakterie i øret mitt når eg va lita og vi va i syden, og d tok legene et halvt år før de fant ut hvilken baterie d var, og hvordan man ble kvitt den. D e jo sånt som så å si aldri skjer, men man blir liksom litt meir paranoid når d har skjedd mot en sjøl)

Men eg skal fly til sørlandet når babyen er bare 3mnda gammel:)

Skrevet

Jeg skal dra til syden med baby på tre måneder. Har tidligere vært med en på 5 mnd og en på litt under to. Ungene har vært friske og raske der nede. Varmen har gått bra. Vi har vært på Mallorca og i Tyrkia .Nå skal vi til Kypros. Videre har vi besteforeldre 170 mil unna og har derfor i hele oppveksten kjørt fly med unga. Unger kan dessuten kjøre fly ALENE fra de er 5 år. Her var det hysteri hehe. Vi koser oss på ferie og på flyreise til slekt og venner

Skrevet

Var selv i Spania da jr. var 5 mnd. Det gikk kjempefint.

Etterpå dro vi til hellas, da var han 11 10,5 mnd. og fikk en infeksjon i magen... det var ikke artig og være i den varmen med en syk gutt. oppsøke lege på en liten gresk øy og få noen medisiner man ikke helt visste hva var. Så erfaringsmessig skal vi ikke ta med den nye bebisen ut å reise før den er over 1 år. =) Ferien ble mer bry enn kos egenlitlig sist. og det er jo så mye fint å finne på her hjemme også!!

Skrevet

Tenker at det er rimelig trygt jeg. Så lenge en ammer er det vel ikke snakk om mageinfeksjon for den lille. Mamma kan jo være litt forsiktig med hva hun spiser, unngå de mest lugubre plassene.

Skrevet

Sikkert ikke farlig å reise -- men vet ikke helt om jeg selv hadde giddet!

Resite med 4 mndr gammel baby til Frankrike selv (med nr 2) og synes det var et utrolig pes.... så med nr 3 var jeg veldig klar på at det ble laaaaaaange avslappende roooolige dager i heimen og ikke noe stress og kav på fremmed sted!!!

Men - folk er forskjellige -- bør jo tenke deg om i forhold til kolikk og sånn også - men kanskje du er typen som liker futt og fart?!?

Selv synes jeg det har vært deilig å bare ha ro rundt meg i spedbarnsfasen :0) Det kommer mange sjanser senere til å reise, men denne rolige gode kosetiden får du ikke igjen :0)

Sååå - tja -vet i grunnen ikke jeg- reise eller ikke - det kommer an på!!

Uansett - lykke til!

Skrevet

Vi kommer til å reise til syden når lillegutt er 2-3 måneder. Har ingen betenkeligheter med det.

Skrevet

Vi må jo selvfølgelig se det an om ungen er frisk å rask og at alt er i orden før vi drar. Litt tidlig å si nå for han kommer forhåpentligvis om ca 3 uker.....Blir nok verre for storebror på 3 å sitte lenge rolig på flyet...

Skrevet

Vi skal reise med vår lille jente når hun er 2 mnd. Har snakket med helsesøster om dette og hun mener at det ikke er noe problem. Når det gjelder bakteriefllora og slikt har det jo litt å si hvor man drar. Man trenger vel ikke å legge turen til de mest utsatte stedene, og matforgiftet kan man like fort bli her hjemme. Når det gjelder varmen så føder de vel barn der nede også, så jeg tenker at det meste nok går greit:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...