Gå til innhold

Taxi, Privatbil ell sykebil til sykehus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan vil dere komme dere til sykehuset når fødselen er i gang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du har planer om å dra alene ville jeg nok ikke anbefalle deg å kjøre selv... Men skal du det??

Hvis ikke er det da vanlig å kjøre privatbil.. Noen få tar kanskje taxi.. Men hva du skal med en sykebil fatter jeg ikke altså.. hehe

Du er jo ikke "alvorlig syk" fordi du skal føde.. La de bilene stå klar til noen som virkelig trenger dem...

Skrevet

Kommer an på hvor fort dette går, siden det gikk kjapt sist. Og om det skjer i rush-tiden eller på 17.mai... Er det en av de siste blir det ambulanse (har jm sagt) men hvis ikke blir det privat bil, og det er vel det jeg aller helst vil også...

Skrevet

Spørs hvor tidlig jeg skjønner at fødselen er i gang, Vil antageligvis ikke få tid til å vente verken på ambulanse eller sykebil. Det blir nok privatbil på meg. Nå er jo hodet også festet og ingen fare om vannet skulle gå:)

Skrevet

det spørs når det skjer, gitt!

dersom alt går som "planlagt" til termin osv, så blir det privatbil.

Dersom noe skulle skjedd nå, og hodet ikke er festet, så ville jeg ringt ambulanse. (mannen min er jo utenlands, og jeg kjører ikke selv, og kjenner ingen her som jeg ville spurt om å kjøre..)

Skrevet

Takk for svar. =)

Vi kjører privatbil så bruker den når d skjer. Lurte bare på hva deres meninger var osv =) Ang sykebil er jeg enig...går alt som d skal så synes jeg ik sykebil er en ide...er mange andre som trenger den mere enn meg.

Skrevet

Er jeg hjemme tar jeg sykebil - langt unna sykehuset, og raske fødsler før. Er jeg nærme tar jeg taxi. Lettest, slipper parkering

Skrevet

Har vært hospitant på ambulansen. Vi kjører flere folk som er bortimot "friske" enn alvorli syke...Over hallparten av pasientene er pasienter som skal til og fra lege.

Ambulansepersonell kjører ofte fødende og er skjelden de har fødsler i bilene..

Mange synes det er bedre å ligge på en båre med rier enn å sitte rett opp og ned i en vanlig bil.

Hva man velger å ville bruke er jo helt opp til enhver da...

Skrevet

Egen bil- helt klart!

Skrevet

Har fått beskjed fra jm og lege at dersom hodet ikke er festet og vannet går skal jeg ha sykebil...

Utover det mente legen at det var best for meg og barnefar å ta taxi til sykehuset (Bor ca 1 time unna) Da har jeg hjelp og støtte i baksetet når vi reiser til sykehuset. Har fått rekvisjon på taxi, så kommer til å ta det.

Skrevet

Ingenting som heter "sykebil". Det er ambulanse, eller ikke ambulanse. All "bestilt" transport av "pasienter" til sykehus foregår i ambulanse. Enten det er en Røde kors-bil, eller en med fagpersonell. Lykke til ! (:

Skrevet

Sannsynligvis og forhåpentligvis med personbil, men muligens med ambulanse dersom det går fort siden vi har lang reisevie (1,5 time).

Skrevet

Samboeren kommer til å kjøre, så vi drar med privatbil. Men vi bor bare 5 minutter unna fødestua, så det blir nok ikke noe problem. :)

Hadde jeg måttet føde på sykehuset har vi 2,5 timer reisevei, så da hadde det blitt ambulanse.

Skrevet

Jeg har familie som stiller opp meg bil til meg. Da jeg ikke disponerer bil selv. Vil ikke for alt i verden sette meg inn i en taxi med en ukjent sjåfør når jeg er i fødsel.

Skrevet

He he, nå har jeg en følelse av at du bor et sted der det ikke er så langt til nærmeste sykehus tærteluska, siden du svarer på den måten?

I området jeg kommer fra har mange 2-3 timer til nærmeste sykehus dersom de kjører privatbil, og da er det ganske vanlig at fødende kjøres til sykehuset i ambulanse ja :-) Og det skjer innimellom at ambulansen må stoppe ved et busstopp eller en rasteplass, fordi de ikke rekker sykehuset før barnet er født.

Ikke alle som bor 10 minutter kjøring fra sykehuset, selv om jeg forstår at det ikke er så lett å tenke over det dersom man ikke har bodd et sånt sted selv :-)

Skrevet

Jeg har en avtale med min far at han skal kjøre oss, uansett tid på døgnet. (bare jeg som har lappen her i huset!). Men for et par dager siden sa han (på tull da) at han ville IKKE ha noe vannavgang i bilen. Kanskje vi får ta drosje istedet da..?! ;)

Skrevet

Du får kjøpe noen kladder som han kan ha liggende i bilen. Kjøp de med god oppsugningsevne (noen er nemlig veldig tynne) så holder bilen seg tørr.

Skrevet

Blir nok ambulanse her......har først 30 min kjøring, så 15 min ferge (som ikke går så altfor ofte), så 20 minutt kjøring igjen før vi er fremme ved sykehuset.....har ikke så lyst å føde i vår bil, så da er det bedre med ambulanse i tilfelle det er lenge å vente på ferga....hadde vi bodd nærmere hadde vi nok tatt bilen selv:)

Gjest MammaTil2 & LynVingen
Skrevet

Har slettes ikke lyst til å ta taxi, taxisjåførene her er slarvkjerringer, og jeg trenger ikke dem til å overvære mine rier. ;) Ambulanse er bare et alternativ dersom jeg kjenner at fødselen går for fort, men er greit å starte hjemmefra i privatbil om det ikke er noe iveien for det... Kan alltids ringe å få ambulansen til å komme i møte... bedre å føde i ambulanse enn i privatbil tenker jeg :)

Gjest MammaTil2 & LynVingen
Skrevet

Sikker på at det var bare på tull? ;) Vannet gikk i pappas bil da vi kjørte til sykehuset sist, & setet måtte ut for en real vask etterpå. De som vet - som ikke vasket setet umiddelbart etterpå kanskje? - sier at setet får en odør av sur fisk ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...