Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikkje helt korsen æ ska forklare det her... oppdaga det for et par uke sia. Beinan hennes dett alltid mot høyre når ho tar dæm opp. Når ho strekke sæ går dæm å mot høyre, som en banan eller en L om du vil. D e spes den høyre foten som går mot høyre. Ser ut som det starte oppe i hofta. Har prøvd å stimulere ho på venstre side i et par uker (byttet plass på uro i senga hennes, lagt ho andre veien på stellebord etc) til ingen nytte. D blir bare mer og mer merkbart. Dette gjeld bare beinan hennes, overkroppen e helt symetrisk.

Må nevne at ho kom i seteleie. Vi har vært på ultralyd for 6 uker siden av hoften, å da hva alt ok bare litt umoden nåkka legen mente hva helt ubetydelig, skal på en ny om nåen uke.

Nåen som har opplevd det samme? E det kanskje nåkka som e heeelt normalt å som mange erfare?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min datter Hannah ble også født med en umoden hofte - vi fikk freikas pute for 4,5 mnd, men brukte den kun 2 pga alt bra da. La merke til at Hannah også så litt skjev ut ved at hun hadde en tendens til å alltid helle over til venstre (den umodne hofta). Og her var det ikke noe galt ved det..

Men hvordan er det med bevegeligheten i hoftene hennes? er hudfoldene like på hvert ben? sikkert ikke noe å bekymre seg over hvis jeg tolker det riktig;)men er du usikker og bekymret så kan du jo be hs legen se på hoftene. Og hvis hun evt skulle trenge pute, så er det lurt og effektivt å komme igang fort!

Skrevet

Takk for svar :o) Hudfollen trur æ e lik på begge sider, har i hvertfall ikkje lagt merke t nåkka. Ka d kan tyde på i tilfelle d ikkje e likt? Bevegeligheta e det ikkje nåkka å si på, ihvertfall ikkje enda. E forberedt på at ho kanskje må bruke pute sjøl om legen mente at alt va ok ved forrige undersøkelse. Syns å d e viktig å komme i gang hvis det trengs.

Trur nesten æ må ta mæ en tur t helsestasjon t uka, førr å få ro sjøl å (bedre å vite).

Skrevet

Hei hei:) Bananformen KAN stamme fra en liten skjevhet i nakken. Det gjorde det hos min gutt. Hadde på kanten umodne hofter som følge av nakkeskjevhet. Denne nakkeskjevheten heter kiss syndrom. Ikke la deg skremme, kiss er ikke et varig syndrom når det blir gitt behandling og det er slettes ikke sikkert at ungen din har kiss.

Ville likevel tatt en tur inn og lest på http://www.kiss.kidd.no

Om du kjenner deg bittelitt igjen kan du ta deg en tur til en av manuellterapeutene som står oppført på lista der inne. Du trenger ikke henvisning fra legen din og behandlingen er gratis(om terapeuten har drifttilskudd). Bor du i nærheten av Oslo ville jeg dratt til Ute Imfof eller Bjørn Helgar. De kan sakene sine.

Må legge til at dette er noe svært få leger/helsesøstre i Norge vet noe som helst om. Min helsesøster hadde aldri hørt om det.

Skrevet

Barn med hd har ofte ulike asymmetriske husfolder, MEN det kan også forekomme der det ikke er hd!

Putebehandling i de første mnd er veldig effektivt, så hadde ikke ventet om jeg var deg..mener ikke å skremme deg da, men er jo bedre å få svar på det med en gang ja;) lykke til da, så får vi håpe det bare er en uskyldig greie;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...