Anonym bruker Skrevet 29. april 2007 #1 Skrevet 29. april 2007 Har foreldrepenger på 7000 i mnd, har jeg da krav på OS og bostøtte tro? Har nedbetalt hus, så har ikke husleie og ingen lån forøvrig.
yinyang Skrevet 29. april 2007 #2 Skrevet 29. april 2007 bostøtte får du utifra høye boutgifter og lave inntekter, så du får nok ikke det, når du ikke har boutgifter.. Hva er foreldrepenger? Er det barnebidraget du mener? OS får du i overgangsfase etter samlivsbrudd, så lenge yngste barn er under 8 år, og du er aktiv (jobb el utdannelse). Er yngste barn under 3 år, behøver du ikke være aktiv for å få OS. Det får du i 3 år. Du får ekstra barnetrygd ihvertfall.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2007 #3 Skrevet 29. april 2007 Foreldrepenger er det samme som lønn under SV. Jeg har 100% lønn i 42 eller 44 uker. Hette vel permisjonspenger før...Har vel bytta navn.
yinyang Skrevet 29. april 2007 #4 Skrevet 29. april 2007 haha, jeg er litt trøtt ja... Foreldrepenger ja, datteren min er snart tre, og jeg har glemt det der da vet du... Foreldrepenger regnes jo som lønn, og da vil din OS evt bli redussert. Full OS er vel ca 9500, du må ringe NAV og spørre, for du vil vel få halvparten eller noe sånt tenker jeg. Se på sidene dems på nettet. Tror OS reduseres med 0.4 kroner pr krone du tjener, dvs 40% av 7000 i redussert OS ca, hvis jeg forstår reglene rett. Da har du ihvertfall 6000 i OS da tror jeg... Her tenker jeg høyt, rotete svar
Singelmamma og banden Skrevet 1. mai 2007 #5 Skrevet 1. mai 2007 Det var ikke så rotete det der da! Jeg skjønte det i alle fall ;-) Utregning: 9767 kr pr mnd er full os tror jeg. Ta lønn pr mnd - 2500 kr pr mnd. Gang beløpet med 0,4, = svar. Så tar du full os - svar, og det er det du får i brutto os. Husk at foreldrepenger også er brutto :-) Og så, utover dette, har du krav på en ekstra barnetrygd, og bidrag fra far. Når du går ut i jobb igjen vil du også få dekket 64% av dine utgifter til barnepass. Siden du er hjemme i perm går jeg ut fra at barnet er under ett år. Dersom du hadde mottatt full os ville du fått et småbarnstillegg oppå barnetrygden, men da må du ha full os. Ha en riktig fin dag :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå