Gå til innhold

Sjalusi.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde vært fint å høre om dere synes jeg er sjalu uten grunn.. Har nettopp blitt sammen med verdens herligste fyr.. Problemet er at han nesten bare har "jentevenner", og jeg er sååå sjalu!!! Han inviterte f.eks. en av sine venninner hjem til seg en kveld, de lagde middag sammen... Jeg ville aldri gjort det samme med en kamerat.. Ble veldig lei meg over å vite at bare de to hadde vært sammen og lagt middag og hatt en trivelig kveld alene. Han var også på shopping med en annen venninne her om dagen, var ute på kafe og diverse.. Men jeg tror ikke han ser på det som en feil ting å gjøre.. Siden han forteller det til meg.. Det er så vondt å være sjalu!!! =( Hva synes dere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg hadde vel også blitt sjalu.. bruker dere å lage middag sammen, og kose dere? er han ute på shopping med deg da? hvis ikke, hadde jeg blitt skikkelig misunnelig og sjalu..men dere er jo nettopp blitt sammen så du har vel egentlig ingen grunn til å ødelegge disse vennskapene?? kanskje duu foreslår at du blir med neste gang..vet dem foresten om deg?

Skrevet

Noen gutter er bare sånn, og vanligvis er de bedre som partnere også. Du er tydeligvis mer 'normal' så måte, men du burde ikke tro at han er mer mottakelig for å bli utro fordet. Hvis de er mer vant til jenter er de ofte ogsv mer immune mot jenters sjarm, og det er en kjempefordel! Jeg tror kanskje du vil innse at du har en diamant av en fyr når du bare kan få ham til å forstå at du har behov for at han viser at du er den 'utvalgte' i forhold til de andre venninnenen hans. Men jeg kan absolutt forstå at du reagerer på dette, altså, men det er sikkert bare noe positivt.

Klem,

X

Skrevet

siker på at han ikke er homofil da???? mange veninner, middag og shopping.. eh.

Skrevet

Kjæresten min har mange jentevenner han også, som han gjør masse venneting sammen med, føler meg nesten tryggere når han er ute med dem enn med de slaskete gutta.. hehe:)

Ta deg litt tid til å bli kjent med disse jentene, det er veldig viktig. Jeg har blitt god venninne med flere av hans venninner, og har lært meg å sette pris på forholdet han har til dem også.

Har du tenkt på at gutter som har mange jentevenner faktisk lærer seg å respektere jenter på en helt annen måte. Ved å høre på disse jentenes problemer og guttesnakk, lærer han seg ufattelig mye om hvordan vi jenter liker å bli behandlet. Dessuten har gutter med mange venninner et helt annet syn på jenter som individer fremfor bare deres ytre kvalifikasjoner.

Spør kjæresten din om ikke du kan bli med neste gang han skal møte ei av disse venninnene sine slik at du får muligheten til å se med dine egne øyne at dette forholdet er helt platonisk, og at han ikke ser på henne på noen seksuell måte i det hele tatt. Jeg er sikker på at du klarer å bli trygg på det etterhvert:) Jeg tror faktsik at gutter som har venninner sjeldnere er utro enn gutter som bare er vant med å ha jenter i en sjekkesituasjon.

Lykke til! Håper du klarer å komme over denne sjalusien, jeg er helt sikker på at du ikke har noen grunn til å være sjalu så lenge han er åpen, og ser på sitt vennskap med jenter som noe helt naturlig, og for all del, ikke riv ham vekk fra vennene sine...

Skrevet

Jeg støtter det en del andre skriver her, det trenger ikke være negativt. Sambo har også hatt mange jentevenner, en av mine nærmeste venninner har jeg fått via han. Jeg har full tillit til han, for jeg vet så inderlig godt at det er meg som er den utvalgte. Jeg oppfordrer han til å invitere på besøk, hvis jeg er bortreist. En dag avtalte jeg kino for han og ei venninne av meg. Det var en film begge de hadde lyst å se, men som jeg ikke brydde meg noe om, så da kan de gå, mens jeg og mannen hennes satt hjemme med hver våre barn.

Hvis du har tro på at det er deg han vil ha, burde det vel gå greit. Jeg vet så inderlig godt at sambo aldri ville gjøre noe som han visste ville såre meg, så jeg har 110% tillit til han.

Ta det som positivt at han forteller ting til deg, for det betyr at det er naturlig for han, og ikke noe han prøver å skjule.

• 4 uker senere...
Skrevet

Hva med jenter da? Ble sammen med en kjempesnill og grei jente for nesten et år siden. Hun hadde et opprivende brudd med tidligere samboer før jeg møtte henne. I mellomtiden hadde ho en partner som hun enda har litt kontakt med. Bl.a for å reparere biler.

Jeg er trygg på henne, usikker på denne partneren p.g.a noen til dels slibrige sms'er !!!

Håper jeg ikke virker mistenkelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...