Gå til innhold

Dere som har vært i Thailand....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal dit 4 uker i Nov/Des med baby på 9 mnd :) jippi!!

Tid blir det mørkt på kvelden ? og hvordan var leggetidene for de små? La dere fremdeles poden i 19-20 tiden da, eller snudde dere litt på døgnet i forhold til her hjemme? Hvordan er det for de små å sove i vogna på kvelden? eller brukte dere "babysitter"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I Thailand blir det mørkt rundt kl 18.00,da jeg var der med Luke så var han våken til kl 22.30.Vi gikk ut å spiste rundt kl 20.00.Da hadde Lukas hatt en liten dupp fra 17-18.00

Nei,babysitter brukte jeg ikke....det er for mye som kan skje til at jeg ville bruke det.Luke var 10 mnd da vi var der.

Skrevet

Det blir plutselig mørkt i 18-18.30-tida. Vi var der med gutten vår 10 mnd, 15 mnd og nå nettopp 2 år og 3 mnd. Kjempeturer alle sammen!

På 10 mnd-turen hadde han 2 dupper, en på formiddag og en mens vi var ute og spiste middag om kvelden. Da sov han i vogna. Selv om han våknet igjen var han lett å legg når vi kom på rommet i 21-22-23-tida. Sov til ca. 8.

De blir trøtte av å være ute og bade etc hele dagene + varmen, selvfølgelig.

På siste turen hadde han en lang dagdupp, og sov ca. 23-9. Dermed hadde vi han med på kveldene, og benyttet oss ikke av baby-sitter. Men det fungerer helt sikkert bra det også. Husk at thaiene er veldig opptatt av barnet ditt. De vil helt sikkert spørre om å få holde/bære/leke med hele tiden, også når dere er ute og spiser.

Når dere skal snu døgnet litt, gjør det med en gang. Ikke forsøk å flytte noen timer av gangen. Ellers kan jeg anbefale en solkrem som heter Sebamed for baby. Den har bare faktor 28, men de virker! Vi smurte inn hver morgen og ingenting utover dagen, og han holdt seg fin. Vær mest mulig under parasoll, dere voksne også! Og en lett T-skjorte hvis babyn skal ut i sola, og hatt, selvfølgelig.

Og ta en Singha for oss også. Det er så deilig i Thailand, vi kommer til å savne det masse. For nå skal vi ikke reise dit mer. Ihvertfall ikke på mange år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...