Gå til innhold

Enorme smerter i magen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Våkna halv seks i morges og klarte ikke sove mere.Nå er det kvelden og jeg har hatt de samme intense smertene i hele dag.De sitter over hele magen, mest på toppen men ellers kommer og går de over det hele.Kynnerne gjør "knivstikkene" ti ganger verre, og jeg klarer ikke gå oppreist.Har faktisk hatt disse smertene før, men ikke så ille.Da har jeg vært overbevist om at 1dg uten avføring har hatt skylden, men nå vet jeg ikke. Nå har jeg tatt Duphalac for å se om det kan hjelpe, men jeg har vært på do 2 ganger i dag, så skulle jo hjulpet noe.Noen med de samme smertene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det rier??

Skrevet

Nei, det tviler jeg sterkt på, men det er såå innmari vondt at jeg ikke klarer å gjøre noe som helst.Vondt å sitte og vondt å ligge, håper noen som har hatt det samme svarer..

Skrevet

sorry, har ikke hatt det likt. Men det slår meg at du faktisk bør ringe føden, og ikke "be om hjelp" her inne..... Lykke til og god bedring!

Skrevet

Av hvilken grunn skal jeg ikke kunne be om råd her? Føler ingen fare ved dette, bare veeldig ubehag.Babyen sparker like mye som før og alt annet er ok..

Skrevet

Jeg og har vondt i magen. Spesielt press opp mot mellomgulvet. Er bare 27+5, så synes det er litt tidlig med press den veien. Magen er stor, så kanskje det er grunnen. Har du snakket med de på føden?? Jeg ringte føden, men traff en JM som hadde en dårlig dag. Hun ville ikke ta ansvar for meg så bad meg evt ringe legevakten.

Skrevet

Har ikke ringt føden, regner jo med at det må gi seg snart. Har som sagt hatt lignende smerter tidligere, men ikke så kraftige.Da mener jeg det var luft/fordøyelsessmerter.Hele magen gjør vondt og spesielt ille ved gange. Kommer til å krype til køys nå, for å slippe mer av denne dagen..så får jeg se i løpet av natten el morgenen hvordan det er..Har hatt nok bekymringer i dette svangerskapet, vil ikke ringe føden unødig.

Skrevet

Hei! Vil bare si at jeg hadde utrolige smerter øverst i magen i forb med en mageinfeksjon for et par uker siden. Det var vanskelig å skille mellom tarm og livmor den gangen (var 34 uker) og jeg ble litt bekymret. Tarmene er skvist høyt oppe, og alt går veldig tregt. Så sselv om du har hatt avføring, så kan detsitte luft som ikke får bli utløst... Bare min erfaring.

Skrevet

Takk for svar.Velger å tro det må ha med luft å gjøre, så vil tiden vise:-)

Skrevet

Jeg fikk sånne smerter lørdag kveld og jeg dro til legevakten da jeg ikke klarte og stå oppreist uten at tårene rant,så vondt var det.

Jeg ble lagt inn på sykehuset,men de konkluderte med at det antagelig var noe jeg hadde spist som utløste det.

Men veldig betryggende at de sjekket meg grundig,for jeg hadde ikke trodd at så intense smerter kunne komme av noe jeg hadde spist!!!!

Skrevet

Smertene vedvarte hele natten igjennom, og når jeg sto opp.La meg ett par timer, og nå er de HELT BORTE! Jeg har verken vært mer på do el fått ut luft, så disse smertene er jammen ikke lett å forstå. Jeg er overbevist om at grunnen er at fordøyelsen tar mye lenger tid når man er gravid, kanskje spesielt mot slutten også, og da kan man faktisk få enorme smerter.

Skrevet

Jeg hadde ikke løs/hard mage og ikke har det kommet luft heller...

Hos meg begynte det ca kl 19 og varte helt til dagen etter,men sånn skikkelig skikkelig vondt fra 19-ca kl 01..Jeg kom på sykehuset kl 00.

Men alt er bra igjen nå,så jeg tror det var noe jeg hadde spist jeg;o)

Skrevet

Forstår at smertene har gitt seg nå, men jeg ville bare nevne at sterke magesmerter kan være et tegn på sv.skapsforgiftning. Da gjerne spesiellt smertefullt øverst i magen. Men det kan selvfølgelig også være luftsmerter, noe som i seg selv er vondt nok det om luften ikke kommer noen vei og blir stående på samme sted..

Skrevet

Jeg dro på føden i dag, da de stikkende smertene aldri gir seg.Begynte tross alt å være redd for sv skapsforgiftn. Hadde i tillegg vonde menslign smerter i hele natt. Fikk tatt blodpr, urinpr og ctg. Jm mente det var riaktivitet hun så på ctg og mente hodet var festet, helt til hun tok innvendig sjekk og mente hodet ikke var festet allikevel og at det jeg kjenner er kynnere. Ble veeldig usikker på om hun vet hva hun holdt på med, og hva som er riktig og galt.Kraftige og vonde kynnere har jeg hatt i den siste 1,5 uken, så det er det ikke.Smertene og kynnerne kommer vekselvis el samtidig.Selv tror jeg mest på at smertene er luft el fordøyelse, men litt rart, siden jeg har vært flere ganger på do i dag.Burde begynt å gi seg.Blir smårar av disse plagene snart:-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...