_Mita_<3 Skrevet 29. april 2007 #1 Skrevet 29. april 2007 Skal ned å ta akupunktur nå for å prøve å sette i gang.. men hvor setter de nålene? hehe.. jeg er sikkelig PYSE for nåler... HUFF!! Noen som har prøvd dette?Deilig om de evnt hjelper for avslappingen hvertfall om de ikke setter igang noe...
Mia_I Skrevet 29. april 2007 #2 Skrevet 29. april 2007 Hei! Jeg tar sånn modningsakupunktur, og da får jeg nåler i tærne, leggene og ved siden av knærne. Vet ikke om det blir omtrent samma for igangsetting. Gjør IKKE vondt!
Gjest Skrevet 29. april 2007 #3 Skrevet 29. april 2007 Vet ikke helt hvor igangsettingsnålene blir satt, men jeg får modningsakkupunktur og de nålene settes i all hovedsak nederst i ryggen. Har også fått en nål foran sånn nesten ved trusekanten. nålene kan være veldig vonde ja, men ikke som i sikke seg/sprøytevondt. Men når nålene treffer der de skal, så kjennes det mer som tja, si at du har et blåmerke der du nettopp har slått deg og så tok noen tommelen og trykket der. Har hvertfall veldig stor tro på dette selv. Lykke til:-))
_Mita_<3 Skrevet 29. april 2007 Forfatter #4 Skrevet 29. april 2007 Aha... Huff.. høres ikke godt ut.. hehe.. ja jeg får knipe tenna sammen.. skal jo tross alt gjennom en fødsel og:) hehhe Takk for svar Merrilyn:)
ღDidrikmamsenღ Skrevet 29. april 2007 #5 Skrevet 29. april 2007 Jeg prøvde det for å sette i gang. Funket ikke på meg da, men de satte masse nåler. Hadde først 14 nåler i hele kroppen, lilletåa, på selve føttene, leggene, hendene og en i hodet. Lå med det i 30 min, så tok han de ut og satte 10 stk i nedre del av magen. Den eneste nåla som jeg synes var vond var den i lilletå. Var liksom på yttersiden av tåa, men det gikk bra =)
MAMMA1 Skrevet 29. april 2007 #6 Skrevet 29. april 2007 Jeg har også tatt min første time med modningsakup, men damen satt ikke noen nåler i rygg el ved trusekanten.Kun tær og legger for min del.Hun har visstnok holdt på i 25 år og skal vite hva hun gjør, men begynner jo nesten å tvile når andre får satt nålene helt andre steder.Hvor langt er du? Jeg er snart i uke 39.
Gjest Skrevet 29. april 2007 #7 Skrevet 29. april 2007 Jeg går hvertfall hos en veldig erfaren og dyktig akupunktør. Han har faktisk vært med flere kvinner sim fødselshjelper. Jeg er jo liksom i uke 36 nå ,men ny UL og jordmor mener terminen er feil og skulle vært 27 mai- dvs at om noen få dager så er jeg fødeklar. På de te gangen jeg har vært hos akupunktør, så har han fått babyen til å snu seg og hodet er nå festet og sunket langt ned i bekkenet- jordmor tror jeg kan føde om en uke eller to. Forrige gang ble jeg totalt umoden satt i gang 13 dager over tiden og hodet festet seg aldri... Han setter også nåler for bekkenet mitt, det hjelper.-)) Allergien har letna midt i den værste pollentiden også. Jeg vet ikke hvorfor de setter nålene så ulikt, men tror det kan være fordi de etter en helhetsvurdering av deg, mener at de og de punktene er mest virksomme/problematiske.
Gjest Skrevet 29. april 2007 #8 Skrevet 29. april 2007 Fikk faktisk en nål i leggen nå sist- mener at det er et mer "drastisk" punkt- altså at de setter der når fødselen virkelig kan starte og man ikke elnger bare ønsker at modningen skal gå sin gang.
monlimamma til 3 vakre jenter Skrevet 29. april 2007 #9 Skrevet 29. april 2007 hadde min første time med modningsakupunktur på torsdag, fikk en nål i hvert ben (på vristen), en i hver legg (på siden), en i høyre øre og en i hver hånd (oppå mellom tommel og pekefinger). har sagt at jeg ikke vil starte det, men bare modne/forberede kroppen på det som skal skje. ny time førstkommende torsdag. er 38+6 i dag.
MAMMA1 Skrevet 29. april 2007 #10 Skrevet 29. april 2007 Jeg har ikke tatt modningsakup for å starte noen fødsel men for å modne.Det er det jm har som mål også, gjøre fødsel lettere...
_Mita_<3 Skrevet 29. april 2007 Forfatter #11 Skrevet 29. april 2007 Hm.. ja da har jeg vært der.. Her satt ho de i øret og masserte punkter på beina mine samtidig.. satt vel med nålene i en time el noe...gjorde ikke vondt... veldig forskjell de satt nålene da,ettersom jeg har lest litt over her..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå