Gå til innhold

Til gledeseg:) *fødeklar*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser vi er like langt...er du også sprekkeferdig? hehe

Det er i alle fall jeg....føler jeg ikke kan klage helt skikkelig enda, siden jeg kun er 1 dag på overtid. Så derfor tenkte jeg det var lurt å kontakte noen som er akkurat like langt som en selv...vi kan jo dele litt av den samme frustrasjonen. Hører bare om flere og flere som går over en uke på overtid...har så lyst til å slippe det selv, men det er vel opp til han lille inne i magen! Er i utfattelig utålmodig for tiden, og sms`ene renner inn om ikke det skjer noe snart....blir ikke mindre utålmodig av det nei! Jaja, om ikke lenge er det garantert vår tur!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

He, he, her er jeg!!!=)

Sprekkferdig er vel bare forbokstaven;p Men det verste er faktisk nysgjerrigheten på hvem det er som gjemmer seg så godt inne i magen min, og selvfølgelig alle spørsmålene om noe er på gang.... Mormor måtte faktisk ringe igår siden hun ikke hadde hørt noe og det var termindato... kjempe redd for å ha blitt holdt uenfor den store happeningen, tror jeg...Og jeg som har sagt ifra til alle at vi skal si ifra når vi drar på føden, i håp om å få være litt i fred fram til det, men den gang ei;p Ikke lett å holde fokuset borte fra fødsel og overtid og bare nyte dagene, når alle skal gni det inn at vi er på overtid?

er en annen tråd her inne nå hvor vi lurer på om vi MÅ gå 14 dager over dersom ingenting skjer av seg selv, eller om man faktisk kan bli satt i gang før?

Skjønner jo at det er best at babyen kommer når den selv vil, men begynner å få litt angst for at den skal bli gigantisk;P en vekstestimering hadde vær t kjekt nå=)

Ellers er formen og humøret bra?

Skrevet

Skjønner hva du mener! Så fort jeg kjeder meg en dag for å skravle så er det første de sier: Har du født nå? Blir skikkelig lei....som jeg om og om igjen sier er at hvis ting tar tid, så vil dere få en mld om nå begynner det å skje noe. Hvis ting går veldig fort så vil dere få vite når han er kommet til verden....Ikke greit det greiene der!

Jeg blir satt i gang den 12. mai, fikk jeg vite av hun ene jordmora mi...men som sagt jeg håper at det skjer noe før den tid. Synes de ofte er litt strenge på det der, kunne holdt med en uke. Leste i en avis for en liten tid tilbake at det fødes bare større og større barn....da hadde det vært greit å kanskje sette igang litt før???

Nå hikker han lille....kjennes ut som hele magen lever sitt lille liv! :)

Venninna mi fikk en på nesten 5 kg, og hun sa at det ikke var noe ille i det hele tatt....nå fikk hun også epidural, men som hun sa til meg rett etter fødsel: " dette gjør jeg gjerne igjen!"

Hun hadde skikkelig fødselsangst før det skjedde....så jeg satser på at uansett om ungen er stor eller ikke, det er vondt, men det er ikke vondere enn hva kroppen vår er bygd for å tåle!

Er ufattelig spent ja...spent på hvem han ligner på, hvilken personlighet han vil får ol. Det er jaggu meg en spennende tid!

Skrevet

Ja, 12. er vel det lengste de venter med oss.. Sånn sett er det jo greit å ha noe endelig å forholde seg til da=) kan hvertfall ikke bli lenger enn det, liksom;p Legen min mente at jeg bare skulle stå på krava hvis jeg må på overtidsvurdering på Ullevål, men har ikke inntrykk av at de hører så mye på deg uansett? At de håper helst at krapylet skal komme av seg selv? skjønner jo det oxo da, men...

Så du har en liten hikker der inne du oxo? Det er helt utrolig!! får nesten litt vondt av h*n når det står på som verst, jeg.. Den lille kroppen som hikker så voldsomt og så lenge? må være slitsomt, he, he... Den beste tiden å hikke på om dagen er gjerne når jeg har lagt meg og prøver å få sove.. Den lille rakker'n!!

Hvor har du fått fødeplass da?

Skrevet

Ja heldigvis! Veldig greit å ha en endelig dato, men jeg håper selvsagt at det skjer naturlig før den tid.

Hikker ja, synes han hikker hver gang jeg har spist jeg....det er jo egentlig greit da for bevegelsene hans er roligere enn før, og noen dager er han så stille at jeg lurer litt....men så begynner han å hikke, og da vet jeg at han har det bra der inne! Selvsagt typisk om natten!

Jeg har fått fødeplass på Ullevål avd A....du skal dit du også???

Skrevet

Det er sant!! Flere ganger det har vært fryktelig stille leeenge, men så begynnner h*n å hikke, og da er jo alt greit=)

Har fått plass på føde B vi da...

Nå skrur jeg stellebord for harde livet her!! og det går faktisk ganske greit;p

Jippi, snart ferdig med alt, så nå er det bare å komme ut=) kom, kom, kom... tror den må lokkes ut, jeg;p

Skrevet

He he min kjære driver innimellom og snakker til den lille om at han må trykke på den magiske knappen( Push the button!), slik at vi snart får hilse på han! :)

Min jordmor her på helsesenteret jobber på avd B, Heidi heter hun er kjempe koselig!

Vi er heldigvis ferdig med alt her vi....nå er sambo i full sving med å gjøre rent kåken. Må si jeg føler meg hjelpesløs...er ikke så mye jeg orker pga vond korsrygg, og jeg som hater og ikke å ha noe å gjøre! I ukedagene har jeg blitt den store kakebakeren, bare for å få tiden til å gå litt raskere. :) Kan vel snart joine Wenches kjøkken på god morgen norge jeg nå...hihi

Nei, nå er det snart tid for grillmat ute på verandaen...det skal bli godt! Skal krysse fingrene for at det skjer noe med oss snart...slik at vi kan hilse på disse vidunderne våre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...