Gå til innhold

Hva heter barna deres?


Anbefalte innlegg

Skrevet

....og hvilket land kommer partneren din fra? Hvordan reagerte foreldrene dine (hvis de er norske) på navnevalget?

Det er ikke lett dette med navn.... Alle har så mange forslag og meninger, men vi blivende foreldre klarer ikke å bli enige. Dette er vår første, han er albansk og jeg er norsk. Guttenavn er vanskelig!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min heter Daniel, og foreldrene mine likte navnet veldig godt...:):) Han får farens etternavn som mellomnavn, så ser jo der at han ikke er helnorsk da...

Skrevet

mannen min er fra kosovo.vi skal får en jente,som skal hete elsa

Skrevet

melissa. pappaen er fra kroatia. navnet er ca like mye brukt i begge land. ikke fått noen kommentarer hverken fra hans eller min familie,

Skrevet

Hun heter Ana Isabella, men bruker kun sistenevnte til vanlig.

 

Ingen som hadde problemer med navnet i noen av familiene.

Pappaen er fra Den Dominikanske Rep.

Skrevet

barna mine heter Kevin og Adrian malik, kevin var mitt valg,for vi ble aldrig enige om navn og ville ikke ha mouhammed og slike navn han ville ha.. adrian malik er begge sitt valg eller adrian er mitt og malik er far sitt valg, malik passer bra synes jeg, er afrikansk, far er opprinlig fra kenya/somalia

Skrevet

ps malik falt ikke helt i smak hos min mor, men det har grodd på henne heldigvis, men bruker jo adrian for det meste da;)

Skrevet

Navn, ja, det skapte litt problemer hos oss. Da jeg var gravid med min eldste sønn, bestemte vi at han skal hete amin, noe min mor ikke likte. Hun fikk asosiasjoner. Dette kom frem etter mye rødvin ( hun) en lørdagskveld. Endte heldigvis godt, hun skjønte at hun hadde trampet kraftig over, og våre navnvalg har siden ikke vært et tema.

Skrevet

Hei.Pappan her er også albaner,men vi er muslimer begge to,og da fikk våre fire gutter navn etter profeter i islam(navnene er bibelske også).

Vi valgte ikke tyrkisk varianter ,men arabiske.De er mer brukt og litt enklere å uttale.Muhamed,Jakob.Jonos og Davod.Ingen bør ha problem med uttalen her,og da har ingen av besteforeldrene noe å bekymre seg over!

Skrevet

Jenta mi heter Ingrid Olivia. Pappaen er fra Latin-Amerika (spansktalende). Begge navnene er oppkalling. Foreldrene mine syns Olivia var litt Skippern-aktig, men de har vendt seg til det nå. Vi bruker bare Ingrid til vanlig.

 

Jeg visste ikke at Ingrid ble brukt på spansk, før jeg så på Dagsrevyen at en Ingrid hadde blitt kidnappet av FARC-geriljaen i Colombia. Jeg ble kjempeglad, for Ingrid er en av mine favoritter!

Skrevet

Julian. Litt usikker på om det var for femi, men det er greit å si, skrive og forholde seg til

Skrevet

Dennis Og Kenan Elias,pappa tyrkisk.

Skrevet

Ana Isabella heter datteren vår, pappaen er dominikaner.

 

Jeg ville egentlig at hun skulle hete Olivia, men det var helt uaktuelt for pappaen.

Ana er oppkalling etter bestemor og oldemor og Isabella liker vi begge to.

Bruker bare Isabella til vanlig og har aldri fått noen negative reaksjoner på navnet hennes.

Skrevet

Pappaen her er fra Nigeria.

 

Vi ble først enige om at jeg skulle velge det norske navnet og han et yoruba-navn (stammen til far), men sånn ble det ikke. Det var han som bestemte at guttungen skulle hete Tobias fordi Tobi er et ofte brukt navn der nede. Også bestemte han seg for et nigeriansk navn som mellomnavn, men en uke før Tobias ble født fikk jeg beskjed om at TobiGrandpa hadde bestemt at han skulle ha et annet.

Også har han mitt og TobiDads etternavn med bindestrek i mellom.

 

Jeg ville ikke ha Tobias. Synes det er fint, men at navnet er "oppbrukt". Det var det navnet jeg ville hatt hvis jeg hadde fått en sønn 4-5 år tidligere. Jeg ville helst ha Odin, Snorre, Sverre, Haakon o.l.. Men det var uaktuelt å ha gamle (og/eller) "hedninske" navn så lenge TobiGrandpa er en gammel katolsk prest.

Skrevet

Jenta vår heter Daniela. Synes det er kjempefint og det fungerer både på norsk og spansk (pappan er fra Bolivia). Folk lurer litt på hvorfor det bare er med en L og ikke Daniella som kansje er mer vanlig her, men da hadde det blitt uttalt "Danielja" på spansk og det synes ikke vi var så fint....

Skrevet

Sverre og Lisa. Pappaen er fra Niger. Ingen av navnene der er brukbare her, og siden ungene skal bo i Norge fikk de norske navn. De har etternavnet til faren som mellomnavn, da.

 

Ikke si det til typen, men disse navnene har jeg hatt klare maaange år før jeg traff ham.

Skrevet

Sønnen vår heter Jonas(Younes på arabisk). Enkelt å uttale i begge land:-) Jeg hadde bestemt at min førstefødte gutt skulle hete Jonas mange år før jeg møtte mannen min da, lite ante jeg at pappaen skulle være fra Marokko. Men det passet jo bra da, vi ble fort enig om det navnet:-)

Skrevet

"Skjønte at hun hadde trampet kraftig over"... det nå ganske mange som assosiasjoner til navnet Amin da! Ærlig talt, en av verdens værste diktatorer, hehe...

Skrevet

Daniel var et av våre alternativer, oppkalling etter sambos bror. Nå ble det jente, da. Og dessuten viste det seg (da vi var på besøk der nede) at denne onkel Daniel har to barn - som heter Carlos Daniel og Carla Daniela. Så da har vi slått det fra oss. Men jeg liker det navnet veldig godt!

Skrevet

Leyla Isabel. Jeg er fra Bosnia og pappaen fra Libanon.. Leyla blir brukt i begge land, og Isabel synes vi passa så godt til.. Men vurdere og bytte det til Izabell..

  • 1 år senere...
Skrevet

Dilara, Jan Deniz og Celina og pappen er fra Tyrkia

  • 3 uker senere...
Skrevet

Ibrahim, og faren er Kurder fra Tyrkia.

Bare positive tilbakemeldinger mht valg av navn!

Skrevet

Malene Cecilia heter datteren vår. Pappan er fra Latin Amerika og er spansktalende. Ingen i familien som reagerte negativt på navnevalget, ble bare glad for at hun endelig etter 3 mnd fikk et navn!

 

Skrevet

Alexander..... bare fordi vi begge likte det. Faren er fra Iran.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...