Yellowgoldfish Skrevet 29. april 2007 #1 Skrevet 29. april 2007 Min 3 uker gamle ammer hele tiden! Til og fra i 4-5 timer - hva kan jeg gjøre? Man skal jo ikke la spebarn gråte heller? Jeg håndpumper litt før amming for å unngå sårhet - kan jeg kvitte meg med den feite melka av det? Trenger råd!!!
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 29. april 2007 #2 Skrevet 29. april 2007 Kunne du ha pumpa ut et helt måltid (enten med pumpe eller hånd) og sett hvor mye du får ut, og så gitt dette til babyen med en kopp og se om han eller hun blir mett av det. Bruker babyen smokk forresten?
Anonym bruker Skrevet 29. april 2007 #3 Skrevet 29. april 2007 Jeg ville prøvd smokk! Den feite melka kommer ikke i starten, den kommer når puppen nesten er tømt.
Yellowgoldfish Skrevet 29. april 2007 Forfatter #4 Skrevet 29. april 2007 Smukken hjelper lite. Hun tar den noen ganger bare, så skal hun spise om 10 min igjen..
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 29. april 2007 #5 Skrevet 29. april 2007 Snulla var nemlig sånn i begynnelsen, og det viste seg at jeg ikke hadde nok melk. Så det kan være lurt at du pumper deg for å se om du har nok melk.
Gjest Skrevet 29. april 2007 #6 Skrevet 29. april 2007 Det du pumper er ikke det barnet får i seg som regel. Vil en vite hvor mye barnet får i seg er det bedre å amme på helsestasjonen og veie før og etter, eller få vekt hjem sånn at du kan gjøre det hjemme. Ellers er det vektoppgang og antall våte bleier som er den beste indikasjonen på om barnet får nok morsmelk eller ikke, ikke hvor mye en kan pumpe ut Hvis HI ikke får noen gode tips her vil jeg anbefale å ta kontakt med ammehjelpen Der er det mange flinke mennesker som sikkert kan komme med gode råd.
Yellowgoldfish Skrevet 29. april 2007 Forfatter #7 Skrevet 29. april 2007 Ja jeg har sendt mail til ammehjelpen. Hun legger bra på seg (la på seg 450g de 2 første ukene) - problemet er ikke om hun får nok - hun vil bare ha mer og mer og mer!!:-)
Fikk maibaby06 Skrevet 29. april 2007 #8 Skrevet 29. april 2007 jeg hadde det også sånn som du!!! De første ukene satt jeg hele kvelden og ammet, bare stelte imellom så var det på'n igjen. Satt i 5-6 timer hver kveld. Var så sår at jeg nesten ikke orket å legge til på slutten. Hos oss ordnet det seg selv etter noen uker. Flere på barselgruppa som også hadde det sånn, og det er de første ukene. Var på hs og spurte, men han hadde lagt på seg sånn at det var ingen tvil om at jeg hadde nok melk for å si det sånn:-) Fikk råd om å bruke smokk men det ville han ikke. Eneste råd jeg har hørt i ettertid var en som samlet opp melk fra det brystet hun ikke ammet fra (overskuddsmelk) som mannen ga sent på kvelden. Så fikk hun hvertfall en pause mens ungen spiste den flasken. Håper du får noen råd fra ammehjelpen!!
Blomman Skrevet 29. april 2007 #9 Skrevet 29. april 2007 Det høres ut som økedøgn - det kan vare i dagesvis hos noen (over en uke og...egen erfaring)
Yellowgoldfish Skrevet 29. april 2007 Forfatter #10 Skrevet 29. april 2007 Da er det vel bare å vente på at det stabiliserer seg.. Øke døgn i 2 uker er vel litt i meste laget..?
Blomman Skrevet 29. april 2007 #11 Skrevet 29. april 2007 tja, men det er ikke unormalt med pupp hver time og halvtime når de er små.....
aprilspøk Skrevet 29. april 2007 #12 Skrevet 29. april 2007 Det høres veldig normalt ut synes jeg. Jeg satt selv med puppen ute hele tiden de første ukene, og småen ville ikke ha smokk. Det stabiliserte seg selv etter 3-4 måneder. Nå som han er året, er vi veldig glad for at han ikke var så interessert i sutten:)
Anonym bruker Skrevet 29. april 2007 #13 Skrevet 29. april 2007 Det er ikke sult alt som gråter heter det og...
Blomman Skrevet 29. april 2007 #14 Skrevet 29. april 2007 og husk at bryst er mye mer enn mat.... trøst, trygghet kjærlighet, kos , nærhet osv
Anonym bruker Skrevet 29. april 2007 #15 Skrevet 29. april 2007 Hadde d akkurat som du beskrive. Æ klarte ikkje å ha d sånn.. Ho ville ikkje ta sutt, så da blei det lillefingeren min som blei redninga. Ho tok den hvis man holdt den myke delen opp mot ganen å negelen ned mot tonga. No ska man vel ikkje anbefale dette, men som sagt æ klarte ikkje å ha det sånn når ho hadde et så stort suttebehov. Husk evt å vask henderne uhyre godt hvis du prøver dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå