Gå til innhold

Dere som venter jenter....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan mage-fasong vil dere si at dere har? (og hvor langt er dere på vei) og har dere fått sånn fødselsstripe?

I begynnelsen syns jeg magen min var veldig ulik forrige gang (da fikk jeg gutt). Magen min da var veldig høy og spiss + at navlen min "forsvant" liksom - den ble "visket" ut med en gang magen kom.

Fødselsstripen kom tidlig - i uke 15 ca - og var fra navlen og ned og fra navlen og opp noen uker senere.

Denne gangen er magen min veeeeldig lav - og jeg syns det så bred/rund ut i begynnelsen, men nå syns jeg den er mer spiss. Har likevel lagt på meg mer over hele kroppen enn sistm bla over rumpa og lårene, men syns ikke jeg har noe typisk jentemage...ikke sånn veldig bred eller noe. Som sagt, magen min er veldig lav og det virker som om babyen ligger i en veldig kul helt nederst i magen - jeg har liksom ingen mage fra navlen og ned nesten...vanskelig å forklare...

Fått en svak fødselsstripe fra navlen og ned for noen uker siden, og kan ane såvidt en svak, svak strek fra navlen og opp...tror jeg...

Er 27+5 i dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal ha jente, har fått det bekreftet på vanlig ul og 3d for en uke siden. Magen min er veldig jente-mage som alle de gamle jeg snakker med sier;) Den sitter ganske lavt, "love-handles" stikker ut og streken på magen kom for et par uker siden. Navelen er fremdeles innover, har veldig innover-navle fra før så vet ikke om det har noe å si? Jeg er 27+6 i dag. Phu.....snart 3 trimester!!!

Skrevet

Ja, glemte å skrive at navlen min denne gangen poppet ut med en gang magen kom...

Har fått vite jente på den ordinære ul`en i uke 18, men tør ikke helt tro på det før jeg får det bekreftet på ul igjen - skal på en ekstra ul neste mandag:o) ....siden jeg hele tiden får høre jeg har så typisk guttemage...

Skrevet

Jeg hadde ordentlig guttemage forrige gang, så ut som jeg hadde en fotball under genseren og du kunne ikke se at jeg var gravid bakfra, men det gjemte seg en herlig liten jente der inne :-D

Denne gangen er det litt tidlig å si, er bare i uke 18...

Skrevet

Jeg hadde skikkelig guttemage sist. Høy, og veldig fotball formet. Brukte mine vanlig olabukser til uke 32. (Bruker bukser med lavt liv). La ikke på meg noe særlig andre plasser enn magen.Fikk tydelig fødselsstripe, rundt uke 23 tror jeg. Og ut kom en gutt.

Nå har jeg fått vite at vi venter jente på 3 ul.. Denne gangen er magen helt annerledes. Sitter veldig lavt, og alle buksene mine var for trange rundt hofter/rompe i uke 16. Hørtes ut som din, Rutletutt.

Har ingen mage over navelen. Og har fått de berømte "lovehandels" eller hva noen over her kalte det :) Ser så vidt antydning til fødselsstripa, men veldig svak. Er 23+ 4 nå.

Men JM sier at magen nesten alltid er annerledes etter første svangerskap, uavhengig av kjønn. (Pga musklatur, livmor osv som har forandret seg)

Skrevet

Ja, _malla, det høres veldig ut som meg:o) Både første gang og denne gangen. Og mente selvsagt i hi at jeg nesten ikke har noe mage fra navlen og OPP;o)

Skrevet

Jeg skal og ha jente, har fått det bekreftet på vanlig ul og 3d:)

Magen er veldig høy..Er i uke 30 og bruker de samme buksene..Har kun lagt på meg på magen og fått love handles..:o)

Sist gang hadde jeg veldig lav spiss mage.. Navelen var ikke så mye ute som denne gang. Popper ut nå:))

Skrevet

Fikk en gutt sist gang da:b

Skrevet

Ei venninne av meg, har lav, stor og veldig rund mage. Synes veldig godt bakfra. Sånn var det sist også, og venter gutt nr 2. Alle trodde det skulle bli jente. Hun er ganske stor i utgangspunktet, så er unaturlig at hun ville få høy fotball mage så lenge hun har den fasongen hun har :) SÅ tror ikke d har så mye m kjønn å gjøre. Er vel som alle andre myter, 50% sjans for at d stemmer. Men er jo moro å sammenligne allikevel :)

Skrevet

Ja, det virker sånn - det har vel mer med kroppsfasongen til mammaen å gjøre - er jo egentlig litt ulogisk at det skal ha noe å si på magefasongen om det en en utover-eller innovertiss inni der;o)

Skal på en ekstra ul på neste mandag, og håper å få tatt en ny titt mellom bena på babyen da, sånn at jeg kan bli helt sikker;o)

Skrevet

Jeg venter jente og har to gutter fra før. Magen er kliss lik, alt er likt foruten at jeg var mindre trøtt og kvalm i begynnelsen denne gangen...! Er i uke 24

Skrevet

Jeg har fått beskjed om at det er en jente baby i magen på ul. Har vært på ul to ganger,jente begge gangene.

Har tre gutter fra før,men kan ikke si at magen er noe annerledes nå. Er i uke 27. Eneste som har vært forskjell denne gangen er at jeg var kvalm lenger og veldig veldig trøtt. (kan jo være at jeg har tre fra før)

Tror ikke helt på at man kan ha jente mage og gutte mage jeg da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...