Gå til innhold

..vi trenger hjelp =(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter mini kom til verden har det blitt krangler nesten hver dag.. jeg orker snart ikke mer!! Hvor ble det av kjærligheten vi har for hverandre..?

Jeg har verdens dårligste samvittighet ovenfor mini, jeg er fullstendig klar over at det ikke er godt for hverken den lille eller oss. Blir så deprimert.

Kan vi få hjelp på helsestasjon? ..blir redd for at barnevernet blir innblandet hvis de får vite at forholdet vårt ikke er "perfekt"

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff da. Først får du en trøsteklem. Så vil jeg sende deg til helsestasjonen. Det veeeeldig vanlig at forhold skranter litt når man er nybakte foreldre. Babyen krever masse, og man er sliten og trett og har konstant kort lunte. Ikke uvanlig i det hele tatt.

På helsestasjonen arrangerer de såkalte foreldrekurs for slike som dere (og andre som har lyst). Der er det fokus på å legge ting til rette for å leve som et par med baby, og ikke bare som foreldre. Dere får snakket ut, og får tips til hvordan dere kan vinne tilbake litt kjerestetid.

Dette er et gratis tilbud, tror jeg.

Funker ikke det så kan dere få henvisning til samlivsterapaut. Hold motet oppe. Dere er ikke alene, og dere kan få hjelp.

Skrevet

Bare spør helsestasjonen om hjelp til dette, helt normal problemstilling for dem. Hvis ikke så kontakt familierådgivningen i kommunen der du bor (helsestasjonen vet hvor den er evt). Det er gratis, og dere får hjelp fort og greit. Ett par samtaler for å få til veien videre.

Og bekymringen om barnevern trenger dere ikke å tenke på. Du verden vi ville hatt mye å gjøre hvis vi skulle gått inn i alle hjem med samlivsproblemer....

Trøsteklem fra en barnevernkonsulent :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...