Rådvill Skrevet 29. april 2007 #1 Skrevet 29. april 2007 Kan noen hjelpe meg? Skal ha ei jente /dame til å synge i kirken for oss under vielsen. Hun skal enten synge uten musikk ellet med orgelet i kirken. Noen som har forslag til sanger hun kan synge? Er det vanlig med 1 eller 2 sanger når man har det slik i tillegg til salmer?
Anonym bruker Skrevet 29. april 2007 #2 Skrevet 29. april 2007 Denne da? http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/162177 Vi skal ha to innslag.
Joikaboll@ Skrevet 29. april 2007 #3 Skrevet 29. april 2007 Vi skal ha to sanger også blir det vel 2 salmer. Har ikke avgjort hvilke sanger eller salmer vi skal ha enda.
Rådvill Skrevet 30. april 2007 Forfatter #4 Skrevet 30. april 2007 hei hei!! Trenger hjelp til flere forslag
bamsenora Skrevet 1. mai 2007 #5 Skrevet 1. mai 2007 En dame som synger The Rose er kjempefint. Vi skal ha halleluja av en mann, duett med Tir na noir. Andre sanger som er fine er You raise me up, kjærlighetsvisa, Jan Teigen har mange fine sangtekster som er fine i bryllup.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2007 #6 Skrevet 2. mai 2007 Halleluja og Tir na noir er begge fine sanger, men vil bare anbefale å lese gjennom teksten nøye først...synes ikke de passer seg i bryllup jeg. Triste tektster, den siste handler om en mann som har mistet kona si... Synes personlig at det blir litt for klamt å ha sanger om død og savn under vielsen, da dette er en dag for lykke og positive framtidstanker:)
sussa4 Skrevet 2. mai 2007 #7 Skrevet 2. mai 2007 Vi har lurt litt på I will always love you (Whitney Houston) som "inngangs" og Hero (Enerique Iglesias) som "utgangs" eller The Rose (Bette Midler) og Amazing Grace (Kelly Family) .. Fryktelig vanskelig siden det er så utrolig mye fint å velge i. Tar gjerne i mot tips jeg også
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2007 #8 Skrevet 2. mai 2007 Hvor mange hører på teksten hvis det er en kjempefin framføring??!! Tir na noir er en vanskelig tekst så det er ikke mange som er klar over innholdet. Tone og gangen er viktigere i sangen synes jeg.
vipa67 Skrevet 2. mai 2007 #9 Skrevet 2. mai 2007 Vi ska ha et musikk-stykke i form av enten fiolin eller fiolin og ei dame som ska synge for oss..hu ska synge først også avslutter hun/han som ska spille før vi avslutter det hele.. Vi ska ha "phantom of the opera" og "air" Noe vi trur blir en bra kombinasjon.. Det er veldig flott og høre en sang akkapella.. Et forslag og det er hvis dere har en spesiel sang som er deres.. hadde jo det vøri flott og tatt med der..(O";)
Leddgikt Skrevet 4. mai 2007 #10 Skrevet 4. mai 2007 Var i en vielse der ei dame sang "From this moment..." rett etter vielsen. Jeg trodde jeg skulle kollapse i krampegråt, så rørt jeg ble.... Nyyyydelig! Passet utrolig bra akkurat der! Fantastisk salmevalg er i hvert fall: "Guds godhet sang i sinnet". Den har så vakker og romantisk tekst... Jeg får litt problemer med å synge den, for jeg strigråter jo ved sånne anledninger - og ikke noe mindre av den salmen - men altså absolutt verdt å se nærmere på... Guds godhet sang i sinnet og rørte Edens trær den kveld da mann og kvinne først kom hverandre nær. De så Guds skaperglede dypt i hverandres blikk, og blomster dannet kjede og alt ble til musikk. "Kjærlighet er lysets kilde" er også en flott salme. Litt tung å synge, men, kjempefin i bryllup.
Leddgikt Skrevet 4. mai 2007 #11 Skrevet 4. mai 2007 ..."From this moment" er vel forresten en Shania Twain-sang..?
Leddgikt Skrevet 4. mai 2007 #12 Skrevet 4. mai 2007 forts. salmetekst: Guds glede blomstrer atter når to har sagt sitt ja. Da fylles vi med latter, og himmelen er glad. Pryd, Herre, deres hager med roser og jasmin! Vær med dem alle dager, gjør atter vann til vin! Vi sier ja til livet, til alt hva Gud oss gav. Da fløyter det i sivet, da glitrer det på hav. Vi gjør hverandre rike På glede dag for dag. Gud, hold vårt ja ved like som livets hjerteslag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå