Gå til innhold

Fenikkelte og luftsmerter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter

Nå har jeg drukket ammete og fenikkelte i 2 dager, og jeg må si Camilla er nesten som et nytt menneske :-)

Hun promper igrunn like mye som før men i går ettermiddag og kveld var hun super!

Tok kveldsstellet, ammet henne og la henne våken i senga, var oppe 1 gang for å gi smokk, så sovnet hun av seg selv.

Våknet igjen klokken 24 og så klokken 03:30 for mat, la seg fint i sengen med smokk etterpå og sovnet av seg selv.

Nå har jeg jo ikke drukket disse teene mer enn 2 dager da, men forandringen er så drastisk at jeg mistenker den har effekt. (håper det iallefall :-))

Hun svelger like mye luft som før men fenikkel gjør at luftboblene sprekker opp i magen hennes slik at de ikke blir så store og dermed passerer lettere og med mindre smerter gjennom tarmen.

Så jeg vil absolutt anbefale alle som kanskje har litt luftproblemer til å forsøke ammete og fenikkelte!

Så gjenstår det jo bare å se om virkningen er langvarig eller bare forbigående hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg fikk også anbefalt fennikkelte av helsesøster. Hun sa til og med at ved store luftsmerter kunne en gi to spiseskjeer lunken te (samme styrke som den en selv drikker) rett til barnet.

Jeg har drukket et par kopper. Vilborg var rolig en dag, men ikke den neste...Men vi lever jo ustrukturert for tida - når vi tror vi har fått en rutine - så endres den dagen etter.

Når på dagen/kvelden drikker du teen, og hvor mye?

Jeg frykter at innsovningsproblemene her ikke skyldes luft, men at hun noen ganger er overtrøtt, noen ganger overstimulert og noen ganger rett og slett lys våken...Vi prøver litt med smokk, men hun er flink til å spytte den ut.

Skrevet

Drikker 3-4 kopper fordelt utover dagen og kvelden, mellom måltider.

1 etter frokost, 1 før middag, 1 på ettermiddagen og 1 på kvelden tenker jeg det blir.

Bedringen er så drastisk at jeg innbiller meg at det er teen som skal ha æren. Men det kan vi jo ikke si helt sikkert før det har gått en liten stund da. Men foreløpig ser det veldig bra ut! (bank i bordet)

Prøver å ha litt rutine på leggingen og kveldsstellet, men er ikke hard på tidene, noen ganger er hun stuptrøtt i 6 tiden, andre ganger ikke før 8. Lar henne styre det litt selv også. Men hun pleier å være i seng til klokken 8 iallefall.

I går la hun seg lys våken med smokken. Sovnet av seg selv. Men det er absolutt ikke alltid det er så lett nei. Om hun blir overtrøtt så har vi det gående hele kvelden.

Vi hadde også problemer med smokk i begynnelsen. Er kun en type som fungerer her i huset og det er den som er flat på undersiden og bøyd litt oppover. Hun liker også best latex smokkene fremfor silicon. Latex er litt mykere enn siliconen.

Skrevet

Så deilig at det fungerer med amme- og fennikelte! Hvis du blir lei all teen etter hvert kan du prøve med fennikelkapsler. Jeg syntes det fungerte enda bedre en ammeteen (konsentrasjonen er større).

Skrevet

Så bra det fungerer! Dette lover jo bra.

Her har ting bedret seg av seg selv heldigvis og i dag har vi hatt en fin dag hvor både soving og amming har gått bra. I går var et mareritt med gråt hver gang jeg la henne til brystet. Hva er det liksom? Tre sug og så masse gråt før mer suging... skjønner ikke hva vesla driver med. Men i dag har det gått så mye bedre og da blir jeg glad. Ingen lange økter med gråt heller, og det er jo bare bra.

Skrevet

Hvor kjøper dere fenikkel og ammete. ?

Skrevet

Jeg bruker Kloster ammete. Den kan du få kjøpt både på apotek og helsekost. Prøvde Helios først, men den var i "løsvekt" så det ble så mye styr.

Skrevet

Jeg kjøpte ammete på helsekost og fennikel kapsler på apoteket

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...