Anonym bruker Skrevet 29. april 2007 #1 Skrevet 29. april 2007 Leste et innlegg her om symfysemål. Skjønner ikke helt hvordan man måler det. Sliter med å finne livmorkanten. Jeg er 18 uker i morgen. Tror den har flyttet seg oppover, men har på langt nær samme mål som dere jeg leste om i innlegget. Kanskje 4-5 cm over skambenet. Ikke sikker på om jeg har funnet kanten da. Syns jeg har fått mye mer fett på magen, så magen har blitt større. Har gått opp 7 kg ca. Er ganske slank i utganspunktet. Kan det være at livmoren flytter seg senere oppover? Blir litt bekymret når jeg ser alle disse gravidmagene. Føler jeg har mindre mage enn hva som er normalt. Hvis jeg har målt riktig, så er jeg jo mye under normalen. Man må ha ganske stor mage for å måle 14-16 cm i symfysemål. Eller er det jeg som måler helt feil.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2007 #2 Skrevet 29. april 2007 Tror vel kanskje at du måler feil. Mulig det er som du sier at du ikke har funnet livmorkanten. Jeg syntes ikke at magen hadde vokst noe, før jm målte SF på 16,5 cm, dessuten hadde jeg ikke den ringeste aning om hvor livmorkanten var. Jeg er ganske kraftig og har funnet ut at det er lettest å finne kanten når magen er hard f.eks etter sex. Ligg på ryggen og trykk oppover, kanten er der det runder og går ned i magen igjen. Håper det hjalp litt. Det fungerer i alle fall for meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå