Gå til innhold

Frustrert ... men nå ..

Anbefalte innlegg

Skrevet

er jeg i bedre humør:) Må bare skrive for å få frustrasjonen ut:)

Igår var vi hos svigers midt i leggetiden til gutten. Han ble sur og grinete og jeg prøvde å legge han i vogna for at han skulle få sove. Han ligger å klager seg og sovner litt innimellom. Svigermor skal kjøre vogna litt, men da begynner han å gråte. Hun tar han opp og han er rolig en stund- hun sier at "han er jo helt våken og kan ikke legge seg nå". Jeg sier at han er overtrøtt og må sove nå ellers bli det bare enda verre. Men hun fortsetter å dikke og dulle. Etter en kort stund begynner han å gråte(han er såå trett stakkar) Pappaen tar han og han holder på å sovne og vi legger han i vogna igjen-- endelig da sovner han godt! Er bare så irriterende at svigermor liksom "tar over" (og gjør ting enda verre)

Men det skulle ikke stoppe her. Da vi kom hjem og prøvde å legge gutten våknet han selfølgelig og skulle ikke sove. Tydelig at han ble vekket i den gode søvnen og alt ble enda verre igjen.. Prøvde å amme han i senga liggende og legge han i egen seng to ganger, men han våknet igjen og gråt. (jeg=frustrert! og sur!) Tredje gangen gikk det, men da sovnet selfølgelig jeg selv og våknet av at pappaen også var på vei til sengs. Jeg ble så sur ! Bra at gutten endelig sovnet, men jeg ville sitte oppe en stund å kose meg på lørdagskvelden med tv og snacks. Istedet har jeg ligget halve kvelden i senga og ammet---arghh! Det var den kvelden....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skjønner hva du mener.....

Har satt en stopper for å ha lillegutt hos svigers i leggetida ellers er det vi som får det når vi kommer hjem.

Gubben vil at han skal være der lengst mulig så dem får kose seg med ham, men det gavner ingen. Lillegutt blir jo bare sur og grinete om han ikke får legge seg.

Tror svigermor prøver seg for av og til så er hun veldig kjapp med å spørre om hun skal legge ham i senga dem har hos seg - er vel bedre å dra hjem og legge ham enn å la ham sove litt og så vekke ham - ta ham uti bilen og så sovner han litt til. Våkner når vi tar ham inn i huset og skal legge ham ???

Og hvis vi ringer og dem har passet lillegutt og vi har strukket det til det nærmer seg leggetid så er svaret alltid at han ligger og sover eller at hun kan godt mate ham - men da blir jo han søvnig etterpå og vil sove...så det er bedre og hente ham hjem.

Alt for at lillegutt skal være der lengst mulig.....

Skrevet

Kunne nesten ha skrevet det der selv. Kjenner meg så godt igjen.

Vi har satt en stopper for det. Vi nekter å komme på besøk senere enn 4 på ettermiddagen. Gutten legger seg 8 på kvelden. Når jeg merker at han blir trøtt, settes han i bilstolen. Da er det rett hjem og i seng.

Hvis ikke jeg gjør det på den måten, får jeg ikke ham i seng før seeent på kvelden. Svigermonster er ekspert på å overstimulere ham max, så det hjelper ikke akkurat det heller.

Så skjønner hva du mener. Det beste er vel å fortelle dem rett ut hvordan det blir når dere kommer hjem.

Noen ganger skulle en tro at svigers ikke har hatt barn selv....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...