Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

sove lenger eller sove natten gjennom?

Lillegutt er snart 3 mnd. og sover 4-5 timer etter han har lagt seg i 21-22 tiden. Etter dette våkner han ca. hver tredje time for mat.

Mange venninner har babyer som tidlig har sovet hele natten gjennom. Er det noe man kan gjøre, eller er dette noe som kommer av seg selv? Har prøvd å gi han smokken når han våkner for å få han til å sove litt lenger, men da ligger han bare å vrir seg (leeenge-så jeg ikke får sove selv..) så da blir det til at jeg tar han opp og ammer..

Noen råd? Eller skal jeg vente til han er klar for å sove lenger?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm en fattig trøst men jeg har hatt det sånn frem til hun var 7 mnd gml. Da begynte jeg å gi henne et skikkelig kveldsmåltid og la henne på eget rom. Plutselig sov hun fra 20 på kvelden til kl 5 på morgenen!

Tror de som har babyer som sover natten gjennom fra dag en hører til unntaket. Har også et par venninner jeg og som må ha skikkelig fløte i melken sin. Husker forresten jeg ga henne mme på kvelden et par netter da jeg slet litt med amminga og da sov hun natten gjennom. Men ikke så lurt å gjøre hvis man vil holde produksjonen oppe da.

Skrevet

Ammer du ?

Etter at jeg innførte kun flaske fra ham var rett over 3 måneder pga. vondt i brystet ved amming så gikk det noen netter (typisk når gubben skulle ta ham om natta) og plutselig så sov han fra 8-9 på kvelden til 7-8 om morgenen.

Det gikk fra to nattmatinger til en nattmating til ingenting.

Har skjedd av seg selv - men jeg tror det har mye med MME for den metter mer og at han har blitt større. De skal visst begynne å sove natten gjennom i den alderen har jeg hørt.....

Gubben er flink å få sønnen vår til å sovne igjen om han skulle våkne på natta - med meg så blir det bare verre så jeg må mate ham ;o)

Skrevet

Jenta mi fikk også mme fra hun var 3 mnd, men det hjalp ingenting på nattesøvnen. Men, det som hjalp på nattesøvnen var fast føde. Hun er nå litt over 5 mnd gammel, og sover natta gjennom. Har gjort det i noen uker. Og det kom av seg selv.

Det kom også av seg selv med eldste, men han var 6 mnd.

Skrevet

Jeg ga litt fast føde før leggetid etter han begynte å sove natten gjenom - endte bare med masse kaving og han våknet ørten ganger.

Tror han fikk vondt i magen - men da vi gikk tilbake til kun melk før leggetid så sov han hele natten.

Så nå blir det fast føde av og til og på dagen.

Rart det egentlig siden de fleste gir på kvelden og dem sover tungt.

Men min er et matvrak og kanskje overspiser ??....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...