Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

junior har ikke lagt på seg de 2 siste mnd og virker ikke som puppen metter noe særlig lenger, så nå har jeg tenkt å begynne å gi litt mme erstatning i tillegg. han har også begynt å våkne tidligere og tidligere på natta for pupp, når han egentli skull vært så å si avvent av nattamming nå....

Hvilken to måltid er best å gi mme på i begynnelsen, og hvor mye bør jeg gi han?

han fikk litt flaske når han var ca 2 mnd og jeg var syk, og da drakk han opp alt og ville ha mer uavhengig av hvor mye han fikk.... så kan ikke bare fylle opp flasken og tro at han stopper når han er mett.

han er snart 7 1/2 mnd og spiser dette i løpet av en dag:

7 pupp i senga

9 grøt og pupp

12 frukt, brød og pupp

15 middag g pupp

17 pupp

18.30 grøt og pupp

bør jeg også ha lenger avstand mellom måltid når jeg begyner med flaske?

takk for svar...:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei..

Jeg måtte gi Mina mme tidelig, fordi hun sugde dårlig og la veldig dårlig på seg..

Om du vil fortsette å amme, så kan du amme først og så gi flaske med mme etterpå. Så opprettholder du melkeproduksjonen din. Jeg gir Mina Nan og på den står det ca mengde hvor mye man skal gi.. Mina er snart 8mnd så nesten på alderen til sønnen din.

Hva med å prøve å gi 200ml eller litt mindre om du vil amme først og så se hvor mye han vil drikke? Mina er ganske glupsk av seg og gulpa ekstremt mye før vi begynte med fast føde. Hun drakk mye mme, men jeg merket etterhvert at hun spiste til hun brakk seg:(

Du merker fort om det kan gå lenger mellom måltidene.. Da mme metter mer enn mm.

Sånn er matmønstret her, så har du noe å gå ut ifra:

Frokost 180ml kl 07/08

Lunsj grøt+180ml 10/11

Middag 1/2-1 middagsglass kl 15/1530

Kvelds grøt kl 1730+ mme 210 kl 1845 (ikke alltid hun drikker opp alt)

Her har jeg måttet gi grøten tidligere, for om hun er så trøtt så vil hun ikke ha noe grøt. Så drøyer jeg litt med mme etterpå.. Hun er i seng kl 19 og sover som regel til 07, men kan ligge å skravle til 08 tiden..

Hun spise 2 gode grøtposjoner hver dag..

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...