mamma til trollungen Skrevet 29. april 2007 #1 Skrevet 29. april 2007 vi skal lage bryllupskaken selv, og så for oss en sjokoladekake (liker ikke marsipan...:)dekorert med blomster i mange farger på. kan man legge alle typer blomster oppå kaken? eller legger man noe mellom kaken og blomstene? eller finnes det kanskje noen blomster som er mer "spiselige" og egner seg bedre enn andre? i tillegg lurte jeg på om det er noen som vet hvor man får kjøpt sånne "etasjer"/ stativ til å ha kaken på når den skal være i flere etasjer?
Bella Donna Skrevet 29. april 2007 #2 Skrevet 29. april 2007 Det med blomstene aner jeg ikke, men stativ tror jeg du kan bestille hos Panduro.
LynxLynx Skrevet 29. april 2007 #3 Skrevet 29. april 2007 De har etasjestativ i kjelleren på glassmagasinet (like ved rulletrappa) og på jernia i torggata. Blomkarse, fioler, erteblomster, løvetann,rød og hvit kløver, syriner, stemorsblomst, ringblomst, prikkperikum, pasjonsblomst, lin, lavendel, kamille, isop, jordbærblomster, kornblomst og roser går bra. Blomkarsen har en pepperaktig smak, veldig god i salater men kanskje ikke i på kaka?? Kandiserte fioler har lenge vært en slager som kakepynt, så the real thing burde gå greitt, tror du ikke?? ellers kan du jo google etter spiselige blomter og se hva du finner Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 29. april 2007 #4 Skrevet 29. april 2007 Etasje stativ er relativt dyre. Dersom du tror du ikke kommer til å bruke det mer enn en gang kan du leie på Cacas (Cacas.no) På Cacas kan du også kjøpe stativ (det er de samme som de har i kjelleren på glassmagasinet)
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2007 #5 Skrevet 4. mai 2007 Roser er bankers på kaka. Trenger ikke noe imellom, men kan sikkert ha noe... . Ellers tror jeg det finnes bøker om dette med spiselige blomster... blomkarse og sånn. Ikke bra å ha giftige i hvert fall. Men nydelig med ekte blomster på kaka, også så utrolig lettvint og fort gjort og lite stressende å pynte med! Tror også du kan få tak i stativ hos Panduro/velutstyrt hobbybutikk med cacas-greier/kakepynt-utstyr... Tror kanskje det går an å leie stativ også.. Spør evt i konditori/baker om de vet noe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå