rødhette* Skrevet 28. april 2007 #1 Skrevet 28. april 2007 Må det også være i blanke plastposer? Jeg vet man kan ta med barnemat gjennom sikkerhetskontrollen... Men lurer på hvordan det er for meg som gir mme. Kan jeg ha med vann på flaske, og pulver på boks? Eller må det være ferdigblanda for at jeg skal få det med? Noen som vet?
Fikk maibaby06 Skrevet 28. april 2007 #2 Skrevet 28. april 2007 nei behøver ikke være i en slik foreskrevet plastpose, men det er jo praktisk at det er gjennomsiktig likevel. Jeg tok bare ut posen og viste frem, og det gikk bra. Behøvde ikke å smake på noe av det. Er ikke sikker på hvordan det er med vann til mme eller om du må blande på forhånd dessverre.
rødhette* Skrevet 28. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 28. april 2007 Noen som vet om det med vann/mme? Ferdigblanda mme kan jo ikke stå like lenge, tenkte at det var bedre å blande der og da... :s
Maisie Skrevet 28. april 2007 #4 Skrevet 28. april 2007 Nå har ikke jeg peiling på verken mme eller sikkerhetssjekken, men går det ikke an å ta med seg en tom flaske gjennom sikkerhetssjekken og så få den fylt etterpå, i kafeen eller noe???
Lille L Skrevet 28. april 2007 #5 Skrevet 28. april 2007 Kjøp sånne ferdig pakker så varmer du det på flyet.. På rimi får du sånne nan2 pakker med lokk på som kan stå i en dag 250ml koster 20kr.. Så slipper du og stresse med vann og pulver..
Mamma til godjenta & lillebror Skrevet 28. april 2007 #6 Skrevet 28. april 2007 Jeg regner med at du vil ha med vann på flaske fordi det er kokt avkjølt vann? Da forklarer du nettopp det! Jeg har alltid hatt med meg en tutekopp med kokt vann til lillegutt (før han beg å drikke vann rett fra springen), og alltid vist den frem og sagt at "det er kokt vann til babyen fordi han ikke kan drikke vann rett fra springen enda". Det har de alltid godtatt, og jeg har aldri trengt å smake på det. Har hatt all barnemat (glass, tutekopp etc.) i en gjennomsiktig liten bag, og lagt den sammen med posen med flytende væske.
rødhette* Skrevet 28. april 2007 Forfatter #7 Skrevet 28. april 2007 Takk for forslag, jenter, men jeg prøver å få svar på det jeg lurer på hehe Får ringe flyplassen og høre, jeg.... Og ang det med å ta med tomme flasker, har tenkt at det er alternativet. Men tar heller å kjøper imsdal enn å få fylt på fra springen der, tror jeg.
rødhette* Skrevet 28. april 2007 Forfatter #8 Skrevet 28. april 2007 Mamma til godjenta & lillebror: ikke helt. Han får vann rett fra springen, hs sa at vannet her i kommunen er så rent at jeg kan gjøre det. Men jeg tenkte blande malt i på forhånd, i flaskene med vann.
Mamma til godjenta & lillebror Skrevet 28. april 2007 #9 Skrevet 28. april 2007 Da synes jeg du skal forklare nettopp det, at det er vann med malt i til gutten din. Hvis de synes dette er for rart kan det være du må smake på vannet, men vann med malt er jo ingen krise å smake på, he he... Jeg har reist mye med fly både før og etter disse nye reglene, og har mange venner som er flyvertinner el piloter, og tipset er: ta med deg det du trenger til den lille, og så forklarer du hva du har med og hvorfor. Hvis barnet er under 1 år får du med deg det meste )
rødhette* Skrevet 28. april 2007 Forfatter #10 Skrevet 28. april 2007 Malt smaker ikke godt, men jeg kan da smake på det hvis de ber meg om det - uten problem Takk for svaret. Da satser vi på at det går. Og går det ikke, får jeg helle vannet ut, og kjøpe imsdal på kiosken.
Mamma til godjenta & lillebror Skrevet 28. april 2007 #11 Skrevet 28. april 2007 Bra innstilling å ha ) Man trenger ikke gjøre dette værre enn det det er ) Du kan evt ta med glasset med malt i posen i tillegg, så kan du blande det i flaskene med Imsdal (hvis du skulle bli nødt til å helle ut det ferdigblandete mener jeg). Jeg har alltid med meg plenty med barnemat når jeg skal ut å fly, mer enn det som trengs for de turene jeg skal på, vet jo aldri hva lillegutt vil ha der og da, og da er det greit å ha det meste for hånden. Ingen i sikkerhetskontrollen har noen gang stusset over dette, de kikker knapt på det: en mor vet jo alltid best for sitt barn tenker de vel. Ikke vet jeg ) God tur til dere )
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 28. april 2007 #12 Skrevet 28. april 2007 Malt kan i alle fall bli tatt som væske...det blir i alle fall nugatti! Men malt er jo til baby, og det er forhåpentligvis ikke nugattien! Men her kan dere lese om reglene: http://www.osl.no/
Mikaelle7 Skrevet 28. april 2007 #13 Skrevet 28. april 2007 Jeg kom uten problem fra Sør-Amerika, via Køln, til Oslo med vann på flasker og mme på boks like over jul. De stusset litt, men da jeg forklarte hva det var, gikk det greit, gjennom opptil flere kontroller. Hadde det ikke i plastposer, viste bare fram i bagen. Husker jeg var litt spent på vannet i flasker, men det gikk helt fint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå