Gå til innhold

Føles som et lite nederlag :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonym akkurat nå - endrer kanskje mening utover i tråden, men greit å holde overskrifta anonym.

Jeg har masse melk, amminga har gått fint, og jenta mi (som straks fyller 4mnd) har sovet godt om natta omtrent fra starten. Men hun har vært litt småsyk, og av div. årsaker har jeg måttet amme litt oftere på dagen den siste tiden, dermed har hun også krevd mat oftere på natta. Nå har det tatt fullstendig av... hun sover godt fra 1930 til ca 23-24... og derfra er det texas helt til rundt 7 igjen. Hun våkner hele tida, ingenting annet enn puppen funker. Jeg er fullstendig utslitt. Nå har jeg kapitulert. Hvis det ikke fungerer å tilby litt vann når hun våkner på natta, så prøver jeg ei flaske mme eller velling rundt 23 når jeg selv går og legger meg, kanskje det får henne til å sove litt lenger og tyngre om natta.

Saken er den at jeg VET det er mange her som har gjort det samme mye lenger enn meg. Men det føles likevel som et lite nederlag å måtte gi flaske på kvelden når jeg selv egentlig har nok melk selv. Jeg orker bare ikke å være så fullstendig på felgen hele tida pga nattesøvnen. Jeg har aldri fått til å sove på dagtid, så det hjelper lite å prøve å ta igjen søvnen mens eldstejenta er i barnehagen. Og pga henne og en gubbe i full jobb er det jo umulig å få sovet ut - verken hverdager eller helgedager.

Vet ikke helt hvorfor jeg skriver dette egentlig - muligens bare for å få det ut et sted... kanskje håper jeg på noen som svarer at de har gjort det samme? Og følt det samme? Kanskje noen har tips og råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var et kjempe nederlag når jeg måtte krype til korset og gi Martin mme siden jeg ikke klarte å holde produksjonen oppe, men så lenge ungen har det godt og foreldrene har det godt, er alt bare godt :) Ikke tenk så mye på at hun får den ene flaska med velling, og i verste fall kan du jo heller pumpe ut mm og blande med grøtvellinga :)

Skrevet

Jeg var veldig innstillt på å amme men kunne ikke, men vil ikke si at jeg følte det som et nederlag. Du er jo en god mor uansett om du må gi litt mme for å "overleve". Du har det jo ikke bra viss du skal gå å vere sliten hele tiden!

Skrevet

Har egentlig ikke noen råd eller tips, men synes det er dumt at du føler det som et nedrelag å gi mme eller velling, hvis det hjelper og både du og hun sover bedre så er vel det flott?!

Veldig viktig å få god søvn om natta, jeg klarer heller ikke å sove på dagtid og er avhengig av nattesøvnen eller blir jeg tullete!

Blir så trøtt av at alle skal være så "perfekte" hele tida! (Ikke ment som kritikk, har det litt sånn sjøl). Gjør det som fungerer best for deg, hun tar vel ingen skade av litt mme!!

Lykke til, håper du får sove!

Skrevet

Slapp helt av, dere har bare kommet litt ut av hverdagsrytmen. Det har skjedd oss også et par ganger. Etter en stund er dere tilbake til vante rytmer igjen. Vår datter begynte plutselig å våkne i tolvtiden. Gjorde det et par uker, så ga hun seg. Nå er det gått en mnd siden det, og hun sover til kl6.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...