Gå til innhold

Endelig har jeg født!!! (obs.litt langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

24/4, 13 dager over termin kom min perfekte gutt til verden!!! 4630 g og 53 cm var de vitale mål!!! Stor og flott gutt! Syntes selv ikke at han var såå stor før jeg så han ved siden av ei jente på 3300...Da skjønte jeg at jeg hadde gjort litt av en jobb på 2 timer og 15 minutter på føden!!!

Fødselen var jæv... vond men en fin fødsel ifølge jordmødrene! Ga opp et par ganger, trodde ikke jeg skulle klare det. Men gud så herlig å få den skjønne perfekte gutten på brystet etterpå!!!Fikk det tilogmed på film:) noe jeg virkelig anbefaler!!! husker ikke mye så godt å ha filmen å se på! En koselig sykepleierstudent filmet hele spetakkelet!:)

Om fødselen:

Trodde jeg hadde en rie ca 10 på 2 tirsdags formiddag. Slo den tanken fra meg da jeg har hatt et par falske alarmer:) Kjente menssmerter som gikk over og kom igjen med 5 min mellomrom. halv 3 gikk vannet, en gang mellom halv 4 og 4 kom vi på føden og 17.48 kom gutten min til verden!!!!

I forkant av fødselen var jeg forberedt på alt!!!! ting jeg ser tilbake på å ler av er at jeg trodde jeg var i stand til å spise sjokolade mellom riene for å få opp blodsukkeret og at jeg skaulle få "freshe" meg opp nedentil med asan intimservietter mellom undersøkelsene....Mine søstre som har født flere ganger ler også godt av dette:) Skjønte det først etterpå hvorfor de mobbet meg for det...

En ting jeg ikke var forberedt på var at det kunne gå fort!!!det var det største sjokket for meg.hadde aldri tenkt den tanken, er jo tross alt førstegangsfødende...med oss går det jo treigt! :)

Men nå er vi hjemme og gutten er helt fantastisk! Rolig og snill og sover hele natten! Har ganske vondt nedentil, men det skulle jo bare mangle etter en så rask fødsel og en så stor gutt. Men på tross av det fikk jeg bare et par pyntesting, ingen utvendige! Ellers føler jeg meg helt topp!

Lykke, lykke til dere som venter!!!

takk for meg...

Over og ut!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gratulerer så mye!

Skrevet

Gratulerer så mye og lykke til vidre :-))

Skrevet

Gratulerer med rask overstått fødsel og stor og flott gutt! :0)

Skrevet

Gratulerer med gutten :-)

Lykke til videre.

Skrevet

Gratulerer med lillegutt

Skrevet

Gratulerer med gutten:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...