Anonym bruker Skrevet 28. april 2007 #1 Skrevet 28. april 2007 "Et halvt glass vin vil ikke merkes på barnet. Så du kan trygt nippe til et glass vin selv om barnet er lite. Av ammeeksperter sies det at inntil et halvt glass vin pr. dag er av det gode. Det gjør at melken flyter lettere" Tror jeg skal gå til innkjøp at litt vin neste helg... Hadde vært utrolig godt med litt vin, kjenner jeg.
firemerkersmør Skrevet 28. april 2007 #2 Skrevet 28. april 2007 Kommer veldig ann på alderen til babyen det da. Og mange sier at utdrivinge blir dårligere i fylla. Men dette vet sikkert Bomman mye om og ammehjelpen.no eller noe. Ellers så har vel babyen det best hvis Mor har det bra (og hvis mamma har det bra med et glass vin ...:-))
Hannahs-mor06 Skrevet 28. april 2007 #3 Skrevet 28. april 2007 Hørte av en annen her inne at hvis babyen får vin ofte inn med morsmelken og ikke klarer å bryte det ned, kan det føre til motorisk retardasjon.. vet ikke hvor hun hadde det fra, men det ble av den grunn ikke anbefalt å drikke vin ofte.. Selv tar jeg meg et glass vin nesten hver helg og koser meg med god samvittighet, men går som regel 3 timer før jeg ammer da. Har oppdratt min kjære Hannah på 4,5 mnd bra ser du - så hun sover fra ca åtte til tolv-halv ett hver kveld..og da går det greit..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå