♡prins07 Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ prinsesse08♡ Skrevet 28. april 2007 #1 Skrevet 28. april 2007 Sitter nå i sofaen med gullgutten hengende fast i puppen, tre dager før termin! Han ble født 9 dager før, altså 22.april kl 16.21! ) Han skal sikkert kalles opp etter morfaren sin som døde i fjor i februar, Andreas. Er første barnebarnet hans. Fødselen startet med brist i fosterhinnen, noe som førte til at jeg begynte å lure på om jeg var blitt lekk da jeg våknet kl 6.00 søndag morgen og måtte tisse. Da jeg skulle legge meg igjen så kjente jeg at det sildra ut enda litt til og jeg sprang frem og tilbake til do en rekke ganger. Klokka 8 ringte jeg til jm, siden jeg hadde lukta litt på det som kom ut, og det hadde en mistenkelig lukt.. Skulle komme til kontroll kl 8.30. Dusja, spiste litt og pakka bagen før vi reiste. Både vi og jm hadde liten tro på at det var noe på gang, men da hun undersøkte meg hadde jeg visst 3cm åpning, uten at jeg hadde lagt merke til noen rier. Hun strippa meg og ringte etter ambulanse. Vi kom til sykehuset kl 11 ca, og da hadde jeg plutselig 6cm åpning! Fødselen startet altså først ganske udramatisk og lett, riene kjentes ut som såre kynnere først, men etterhvert ble den hardere og ganske så dramatisk, pga sterke rier uten pauser og siden gullet fikk dårlig hjertelyd, jeg hadde svake trykkrier, og legen ikke hadde batteri på mobilen så jm ikke fikk tak i ham til å ta vakum. Dermed ble jeg klipt en god del og gullet kom heldigvis ut uten mere hjelp enn det! ) Men, han ville ikke gråte, og jm trykte på "dårlig nyfødtknappen" så det kom et stort team for å få fart i ham.. Heldigvis så gikk apgar-scoren oppover ganske raskt, fra 3 første min, til 7 tredje min og deretter til 9 femte min! Så han har det heldigvis bra likevel! Morkaken min ville heller ikke løsne av seg selv, så jeg måtte ha manuell uthenting en time etter fødsel, med spinalbedøvelse og greier.. Sammen med morkaka fant de en liten ekstra en på 1x1cm som kanskje hadde tilhørt en tvilling, og det var visst grunnen til at den ikke løsnet av seg selv. (at der var en ekstra en altså... hehe) Han måtte ligge et døgn i sol pga gulsott, og jeg har hatt problemer med ammingen, så jeg ble på sykehuset i 5 dager... Nå er vi som sagt hjemme igjen med verdens skjønneste gull (helt objektivt selvfølgelig!! hehe). Vi har det helt fint alle tre, bortsett fra at stinga i underlivet er temmelig såre og vonde til tider, så jeg ikke har like lett for å sitte osv. Og blodprosenten min var visst helt nede på 8 etter fødselen, så jerntabeletter må til... Hadde forresten en skikkelig hyggelig og flink jm, heldigvis! Engasjert bade under og etter fødselen. Forresten så virket lystgass på meg.. Prøvde det først en gang, og da var det altfor sterkt på, så jeg ble kjempedårlig og svimmel, men jm skrudde ned trykket og da tok den virkelig toppen av riene! Brukte bare lystgass, og jm satte en god del bedøvelse i underlivet før hun klipte, så det kjente jeg lite av, heldigvis!! ) Lykke til alle sammen!!! )
*Muffin* og mini Muffin * Skrevet 28. april 2007 #2 Skrevet 28. april 2007 Gratulerer så mye med den lille.. Jo flere fødselshistorier jeg leser, jo mer gleder jeg med til å fødselen, og at jeg da endelig skal få se babyen min Lykke til videre...
#Aurora har tre gutter# Skrevet 28. april 2007 #3 Skrevet 28. april 2007 gratulerere så mye!Kjempe koslig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå