Anonym bruker Skrevet 28. april 2007 #1 Skrevet 28. april 2007 får litt dårlig samvittighet når jeg tenker på det, har helt glemt det....hadde ikke det når jeg gikk gravid sist, jenta mi er 16 månder nå så det er ikke så lenge siden heller.... Men når jeg nå liksom ikke gjør det så føler jeg at det er litt dårlig gjort mot den i magen... fyller dere ut?
Gjest Skrevet 28. april 2007 #2 Skrevet 28. april 2007 Hadde tenkt å gjøre det og begynte med det, men siden min bebis er veldig aktiv hele tiden, ser jeg ikke noe grunn til å gjøre det i forhold til meg selv og baby. Har alltid mine faste tider hver dag der jeg kjenner etter og snakker med baby. Men burde ha gjort det i forhold til forskningsresultatene som er nyttige.
Mamma Mirabell Skrevet 28. april 2007 #3 Skrevet 28. april 2007 har ikke fått det en gang jeg.. men med den aktive saken i magen her hadde jeg ikke fått gjordt annet hele døgnet
1+1=2+1+x Skrevet 28. april 2007 #4 Skrevet 28. april 2007 Jeg begynet å fylle det ut på mandag. Fikk det hos jordmor... Er vel egentlig ikke nødvendig. Men jeg har en stresset hverdag, og når jeg går å legger meg har jeg glemt å kjenne etter. Derfor tror jeg det er lurt for meg. Men jeg ville ikke hatt dårlig samvittighet vist jeg hadde klart å følge med uten...
Mamma mai-07 *på overtid* Skrevet 28. april 2007 #5 Skrevet 28. april 2007 Ja,gjort det fra uke 28. Gjør det ikke hver dag,men ca.annenhver.Tror det vil gå ut på ett.Kjenner uansett 10 spark innen 5-15 min.hver gang,så det blir en ganske flat kurve her. Har fast tidsperiode på kvelden som jeg kjenner etter.
*Muffin* og mini Muffin * Skrevet 28. april 2007 #6 Skrevet 28. april 2007 Jeg hadde planer om det, men har ikke gjort det. Gutten min er veldig aktiv, så jeg merker fort hvis han plutselig blir mindre aktiv.
#Aurora har tre gutter# Skrevet 28. april 2007 #7 Skrevet 28. april 2007 Sparkeskjema?har faktisk aldri hørt om det jeg.Har ikke fått noe slik av min lege eller jm.Men no har min vært veldig rolig hele svangerskapet da..håper han er rolig når han kommer ut også.
Gjest Skrevet 28. april 2007 #8 Skrevet 28. april 2007 Jeg har heller ikke hørt om det. Vår baby er uansett relativt aktiv. Tok nesten salto i magen her en dag :-)
sommerbaby i magen nr 2:) Skrevet 29. april 2007 #9 Skrevet 29. april 2007 Jeg hadde ment å gjøre det, men det tok sin tid at jeg skjønte at det var spark som skjedde i magen. det er første gang jeg er gravid. Etter at jeg skjønte det så har den lille vært så akiv døgnet rundt at jeg merker fort da det ikke skjer noenting på ei stund. Så da har jeg ikke sett vitsen i det, jeg hadde ikke fått gjort noe annet da..
Mamma mai-07 *på overtid* Skrevet 29. april 2007 #11 Skrevet 29. april 2007 Hei til dere som ikke har hørt om sparkeskjemaet: Dette er en videre oppfølging i "Mor barn"-undersøkelsen og seff helt frivillig. Deltagelsen har derfor to hovedformål: 1)at det skal danne grunnlag for videre forskning på feltet som forsk.materiale og 2) at man selv som deltager blir bevisst barnets aktivitet i magen. I likhet med det andre sier her om at man kjenner så mye aktivitet fra barnet at det derfor ikke har noen hensikt,så glemmer man den muligheten (og samfunnsplikten?) til å bidra til klarere teorier og tanker på dette forskningsfeltet. For meg tar det bare rundt 10 min.hver kveld mens jeg allikevel sitter og slapper av-så ingen tidsspille for min del. Men selvfølgelig:det er HELT frivillig=)
MAMMA1 Skrevet 29. april 2007 #12 Skrevet 29. april 2007 Jeg gjorde det ikke i første sv skap og ikke i dette, tror det blir feil fokus og for mye hysteri. Så lenge man kjenner liv hver dag, skal man ikke måtte telle ant spark og hvor lang tid imellom, man rekker jo ikke annet da! Skal ihvertfall ikke ha dårlig samvittighet for det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå