Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter litt her. Baby bølla er 11,5 mnd og går selv. I dette været, 18 grader og sol, kan vi ikke være inne. Han synes det er kjempe gøy å leke på leke plassen blant annet. I dag har vi vært ute nesten hele dagen. Vært i park og ikke i nærheten av hjemmet. Bruker solfaktor 30 og har lue med brem og "kappe" i nakke. Han sov to timer i skyggen også. Smurte han flere ganger. Like vel har han jo selvsagt lekt i sola og kost seg masse. Nå synes jeg at han har fått litt farge i ansiktet. Det plager meg litt. Vi er bare i slutten av april og enda greier jeg ikke å holde han ordentlig unna sol og farge. Hvordan skal dette gå når det blir enda sterkere sol og sommer?

Er det noen andre med svært aktive barn som har råd? Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du har gjort det rette, jeg;) Så lenge de blir smurt med ordentlig solkrem, har lue på med brem eller solbriller som beskytter øynene mot solstrålene, tror jeg ikke man kan gjøre mer. Selvfølgelig skal de være mest i skyggen, men det er jo helt umulig å holde dem der når sola skinner og våren feirer!!

Skrevet

Er det så farlig at barnet ditt får farge? regner med at snuppa blir brun i sommer selv om hun skal smøres med høy solfaktor, ha lue på til enhver tid, å være mye i skyggen. Farge får man jo uansett når man er ute.

Man klarer nok ikke å holde et barn som kan bevege seg selv helt borte fra sola. Hvorfor vil du det?

Skrevet

Takk for svar.

Jeg vil ikke holde han bort fra sola. Det er greit at han får farge også, men vi er i april og sønnen min er alt blitt rød i kinna av sola. De skal liksom ikke utsettes for direkte sollys, og når de gjør det skal de i allefall beskyttes. Jeg greier åpenbart ikke det, selv så tidlig på våren. Har selv det man kan kalle nordisk hud, blir veldig lett brent. Det er veldig ubehagelig og ikke særlig bra for huden. Får vel likevel bare fortsette med det jeg gjør og passe på at han alltid blir smørt ordentlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...