Gå til innhold

Har jeg (Alvorlig) Livmorfremfall? Eller hva det kalles...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sorry detaljene, men altså...

Når jeg prøver å se vordan det ligger ann med stingene med et speil, er "hullet" helt dekket igjen av det jeg innbiller meg er livmorveggen. Det er litt over to mnd siden fødsel.

Har jeg livmorfremfall, eller er det slik hos alle den første tiden? Hvis jeg har det, går det ann å få "trent" vekk selv, selv om jeg ikke er så kjempeflink med knipeøvelsene?

JEg prøver å trene mange ganger pr dag, men føler ikke alltid jeg får det til, jeg får liksom ikke knipt hardt nok, og er fæl til å stramme magen.

Andre som har hatt det sånn, men som det ble bedre etterhvert?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Må bare si at jeg har det akkurat som deg. Ble temmelig sjokka når jeg så hvordan det stod til "der nede" :o) Var til etterkontroll hos jordmor for en uke siden, og hun sa det var litt fremfall av livmor ja... Visstnok var dette helt vanlig og det var bare en ting å gjøre: KNIP!!!!!!! Det var vanlig at man ventet i ett år før man evt gjorde noe inngrep. Så jeg konkluderer med at det i de aller fleste tilfeller ordner seg selv. Er nå 6 uker siden jeg fødte og føler kanskje at det er en smule bedre. Men langt fra normalt......

Skrevet

Hei

Jeg har hatt det likedan siden første fødsel, fikk baby nr.2 for to uker siden,denne med keisersnitt.Og det er ikke bedre nei.

Jeg skjønner ikke hvorfor ikke legene/jordmødrene blir flinkere og anbefale folk ring etter fødsel. Det går an å få satt inn støttering som holder ting på plass og gjør det lettere med knipeøvelser. denne kan man ta ut og sette inn selv etter behov.

Akupunktur kan også hjelpe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...