Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei! lurer på om noen vil dele litt erfaring med meg;)

sønnenmin er snart 23 mnd. har alltid lagt seg mellom 7-og halv åtte og sovi til ca 7 morgenen etter. men den siste uka vil han ikke sovne om kvelden, han ligger og prater og synger og skravler fælt, og sovner ikke før rundt 9 og våkner gjerne 5- halv6 morgenen etter (virker egentlig ikke uthvilt) han sover 1-2 timer om dagen og da sovner han som en stein. men lurer på om det kan hjelpe og kutte ut dagsovingen, men synes det liksom er litt tidlig, virker som han trenger den. dette ble rotete.. men håper dere forstår meg;) vet det ikke er noen fasit, men gøy og høre hva andre har erfart! på forhånd takk!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å kutte litt ned på sovingen, ikke kutte den helt ut. Ellers er det vel normalt at de i perioder bruker litt tid på å sovne!

Lykke til, vi har også hatt mange sånne perioder, og det er kjempeslitsomt!

Skrevet

har prøvd og kutte ned på sovingen om dagen, men vekker jeg han er han sur som en.... i mange timer etterpå. kan nok godt være bare en fase man skal igjennom, men han har liksom alltid sovna så lett. men vi har vel bare vært heldig sålangt;)

Skrevet

Ville først kuttet ned på luren istedenfor å kutte den helt. Gutten vår trenger luren sin i barnehagen, men er ikke så nødvendig hvis han bare er hjemme. Han sover max 1 time. Er 27 mnd.

Skrevet

Vi har sånne perioder her og. Verkar som om han har mindre søvnbehov enkelte periodar, men så lenge han er opplagt om dagen ser eg det ikkje som noko problem. Om han vil ligge og synge og prate før han sovnar så få han lov til det utan masing frå oss. Desse periodane søv han gjerne lite på dagen og.

Skrevet

hei det er nokk bare en periode han er i, den varer sikkertt bare i 1 til 2 uker. jeg har en gutt på 2.5år som må ha seg en hvil mitt på dagen, får han ikke den er han umuli å få i seng på kvelden.. han blir også sur hvis vi vekker han, og da er han sur hele dagen... jeg mener at hvis barn har behov for en hvil så la di få det.. jeg vet selv hvordan jeg har det etter en slitsom dag på jobben,. det er slitsomt for barna våre å være i barnehagen, men det finnes ingen fasit så man må bare feile litt å lære av di feilene vi gjør....

Skrevet

1000 takk for alle svarene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...