Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ut og reise i neste uke. Lillegutt er 4 måneder. Må han sitte fastspent på fanget mitt under take-off og landing? Hvordan fungerer det når jeg har tenkt å amme ham, hvis det blir nødvendig pga trykk i ørene, under take-off og landing da? Kan jeg amme ham mens han er fastspent?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

på flyet får du utdelt et belte tilsvarende det du bruker som du skjøter på ditt eget. Han sitter da på fanget ditt og beltet går rundt livet hans. Han sitter faktisk mye løsere enn det jeg syntes var forsvarlig og personlig syntes jeg babybjørn hadde vært mye tryggere for de små..

Men fordi han sitter så løst så er det ingen problem med amming... Bare husk å ikke gi for tidlig, for da er han ferdig å spise når dere går opp/lander.. Det endte jeg opp med å gjøre.

Ha en fin tur :)

Skrevet

Aha. Godt å høre. Takk for svar! :)

Skrevet

Trur man får beskjed om at barnet skal sitte med ryggen inn mot din mage under take-off og landing. Om man velger å ikke gjøre dette er jo selvfølgelig opp til hver enkelt.

Skrevet

Har flydd mange ganger med baby og aldri fått beskjed om at han må sitte med ryggen inn mot min mage. Har alltid ammet.

Skrevet

Lillegutt på snart 5 mnd har allerede flydd 12 ganger (3 turer men 2 fly hver vei) og har aldri ammet ham ved take of eller landing. (De første gangene ga jeg ham smokk men det var helt unødvendig.) Trykk kabinene er så bra at tror det skal mye til før de får vondt i ørene. Siste flyturen var han t.o.m forkjølet. Var verre i gamle dager når en fløy twin otter! ;)

Skrevet

Jeg har også flydd en del med småen og har aldri ammet ved take-off eller landing. Det har gått helt fint. Vi har hatt med smokk og vann i tilfelle trykk.Hadde ikke tatt sjansen på å amme heller i tilfelle.. Det belte de sitter i er vel ikke mye sikkert om noe skulle skje. Vi har hatt en skikkelig hard landing og da måtte han holdes hardt mens jeg satt med beina gody plantet i golvet. Hadde ikke gått om jeg hadde ammet.

Det var en flyvert en gang som sa at babyer selv utligner trykket. Aner ikke om d stemmer,

Skrevet

Oj, enda flere svar, så flott!

Skal ha med bæresele inn på flyet, men jeg antar jeg ikke kan bruke den under take-off og landing hvis selen er så løs at det omtrent ikke er noe vits i den.

Hadde også tenkt på om jeg skulle pumpe meg og ha med flaske, da hadde det jo ikke vært noe problem om han måtte sitte med ryggen til meg. Men så er det jo denne hersens sikkerhetskontrollen da. Har ikke flydd på et år, så jeg føler meg usikker på hva de godtar, og om det blir mye styr med å sjekke ting. Har en flaskevarmer som jeg skal ha med uansett, så det hadde jo gått. Men så tenkte jeg at da var det kanskje enklere bare med puppen.

Skal ha med smokk, ja. Kan jo hende det er nok.

Skrevet

Du har lov å ha med mat tli babyer. Det eneste er at du kanskje må smake på den selv i sikkerhetskontrollen, men det tåler man jo.

Skrevet

Jeg har flydd 4 x tur 7/ retur med min datter som nå er 7 mnd. Var litt nervøs første gang (da var hun 6 uker). Men det går veldig fint! Flyvertinnene/ vertene er veldig flinke til å komme bort og forklare med både beltet du får og den lille søte redningsvesten som er som en kjole. Du får god tid til å stille spørsmål da.

Jeg ammet den første tur/returen. Det er ikke noe problem å amme, må bare passe på at ikke babyen er stapp mett. Et lite tips jeg har bommet på at sulten er heller ikke så lurt i tilfelle flyet blir litt forsinket.. da blir det fort hyl og skrik i avgangshallen... he he

Har også flydd uten å amme - det har stort sett gått veldig fint, men den ene gangen skrek hun noe under landing pga vondt i øret.

Hvis du synes det blir veldig vanskelig å amme på flyet, er det bare til å ta pumpen i håndbagasjen. Vær litt tidlig ute, og pump ut melk på toalett eller stellerom i avgangshallen etter sikkerhets sjekken...

Men syntes det gikk strålende fint å amme, så det er vel det enkleste!

Lykke til ihvertfall!

(Enda et tips er å ikke ha på belte/sko e.l. som piper i sjekken dersom du reiser alene. Mye bedre å slippe å ta av seg sko osv..

Skrevet

Smokk er jo helt utmerket når man skal ta av og lande, behøver ikke absolutt amme ,det er bare tull

Jeg har flydd og babyen sov søtt under take off og landing 2,5 mnd, det var ingen problemer uansett m.h.t trykk i ører eller noe

Det var ingen "sørvis" fra flyvertinnene selv om jeg hadde liten baby med, de kom ikke og spurte hvordan det gikk underveis engang, du blir overlatt til deg selv(norwegian)det syns jeg var dårlig- de burde vise litt mer ansvar for små babiser, men ellers går det greit å fly

Skrevet

Vi fikk utlevert denne selen, og fikk beskjed om at han måtte sitte og se fremover. Spurte om jeg ikke kunne amme, men det var på egen risiko, dersom det ble tubulens på vei opp kunne han få ryggskade sa flyvertinnen. Dessuten er setene veldig smale og armlenene høye, så jeg fikk ikke plass til å amme han (6mnd). Han ble liggende med bena enten ut i midtgangen eller lang over fanget på naboen. Hvis han tar flaske så anbefaler jeg på det sterkeste å la han drikke av den. Smokk er også fint. Vi hadde ikke problemer med dotter i ørene.

Skrevet

Jeg har flydd endel med mini og er fra en "flyfamilie" (flyvertinner og flyvere i fleng ;-) )

Jeg har fått beskjed om å ha henne på fanget med ryggen mot min ved takeoff og landing. Altså ikke amme. Grunnen til dette er at dersom de plutselig må ta en bråbrems, plutselig akslerere på en "heftig" måte etc så kan babyen rett og slett brekke ryggen (dersom den ligger i ammestilling så får den ingen støtte fra din kropp som den hadde fått om den sitter på fanget ditt.)

Har ergo aldri ammet ved opp eller nedstigning, bare gitt smokk og tåkeflaske, Har aldri vært noe problem :-)

God tur :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...