Gå til innhold

Hvor mye er for mye tv/film?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en pode som vil se film hele tiden. Men man må jo sette en grense.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!

Min pode på snart 3 får se favoritt fimen sin på lørdag og søndags morning, ellers så får han se barnetv på kvelden. Av og til får han se små bil klipp på you tube.

Ikke mer tv en det.

Skrevet

Her får ungene se barne-tv hver dag og en 15 min-1 time om morningen på hverdager (kommer an på når de står opp og når vi kjører til barnehagen) og ca 1-1,5 time om morningen i helgene. Noen få dager får de se en halvtimes tid på dvd også, men helst ikke. Synes de ser mer enn nok på tv som det er egentlig så her er tv avslått hele dagen fra vi skrur av om morningen til barne-tv begynner, enkelt og greit. Eneste unntaket fra regelen er ved sykdom, da får de se litt mer.

Skrevet

Min gutt elsker tven,tror han har fått det inn med blodet. Jeg prøver å sette en grense ved 1film hver dag pluss barnetv på kvelden. Han har alltid vært sånn,har ikk e sotte han foran tven heller. Noen barn blir bare mer opptatt av tven enn andre barn. Og nei, har ikke tven ståendes på hele tiden heller. Han er 2år og 3mnd, elsker Caprinofilmene,mikke mus,kaptein sabeltann,mekke mikkel,animasjonsfilmer etc. Han har 2søskenbarn på samme alder og de ser like mye tv=)

Skrevet

Vi har kasta ut tvn vi da...men det er fordi vi selv ikke ser tv.men har veldig god netttilgang så vår datter får se barnetv på lørdager på pcn.og 1tegnefilm på bærbare dvd(som egentlig hører til bil) 1gang i uken.syns det er viktig at man ikke lar tvn bli barnevakten... Alt for mye tv nå til dags. ...kanskje jeg hører gammeldags ut..men jeg er da bare 22år.

Skrevet

Det er galt om du setter ungen foran tven og går din vei-det syns jeg oxo. Skal ikke bruke tven som barnevakt som du sier. Jeg (som skrev det innlegget over deg)sitter ned sammen med han så vi ser filmen sammen. Vi så mye babyeinstein dvder før og teletubbiene-ser ikke noe galt i det,barnet mitt er aktivt ute sammen med andre barn og er veldig sosialt annlagt og moden for alderen. Regner med at det ikke faller i god jord om jeg sier at han har både pcspill (lærespill) og playstationspill (Noddy) heller;)

Noen barn viser lite eller ingen int for slike ting som tven-mens andre elsker den.Pass heller på hva barnet ser på..

Skrevet

Snuppa mi ser vel kanskje litt for mye... Blir vel ca 1 time på morgenen og ca 1 time på ettermiddagen. Noen dager mer, noen dager mindre, alt etter været. Sitter IKKE sammen med henne å ser en film jeg har sett x ant ganer før... Men lar henne se tv mens jeg lager middag eller noe sånt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...