Gå til innhold

allergimedisin...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan allergimedisin bruker dere når dere er gravid? Trur ikke jeg klarer en sommer uten medisin:/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal prøve så godt jeg kan å klare meg uten allergimedisin i år. Bruker vanligvis tabletter året rundt, og det har gått helt fint uten til nå. Hva reagerer du på? Jeg tåler ikke pollen, støv, midd og husdyr.

Skrevet

har bare testa meg for pollen, men reagerer på katt også. og støv.. legen min skulle finne ut hvordan medisin jeg kan bruke, men så ble hun syk. skulle egentli begynt med medisin nå..

Skrevet

Jeg har hørt med tre leger nå, og har fått litt forskjellige svar. Den gamle fastlegen min (ganske streng på medikamenter generelt) anbefalte meg å ikke ta noe. Den nye fastlegen min sier jeg kan ta Polaramin. Sluttet med den for noen år siden, for jeg blir så fryktelig trøtt av den, men det er eventuelt bedre enn ingenting... Hun foreslo at jeg kunne ta vanlig 6mg på kveldstid og ta 2mg på dagtid.

Skrevet

Ifølge legen min var det kun Polaramin som jeg kunne sikkert ta i svangerskapet.

Takk og pris var det denne jeg brukte fra før og :D Og er den eneste som virker på meg :P

Skrevet

Jeg bruker Loratadin daglig.Fastlegen min anbefalte meg å slutte med den i svangerskapet,men en spesialist jeg går til sa jeg trygt kunne bruke denne. Siden jeg er såpass plaget av allergi,har jeg valgt å fortsette også i graviditeten.

Skrevet

Jeg har fått utskrevet Polaramin av fødelegen på Rikshospitaler, da den visstnok var den eneste som var trygg å bruke i svangerskap.

Skrevet

Hvis man leser i felleskatalogen står d om Polaramin: Lang klinisk erfaring indikerer ingen risiko for skadelige effekter på svangerskapsforløpet, fosteret eller det nyfødte barnet. Preparatet bør likevel ikke brukes under graviditet hvis ikke fordelen oppveier en mulig risiko. Jeg fikk resept av legen min på dette (brukte aerius før, men d kan ikke brukes) men fikk streng beskjed om å ikke ta hvis d ikke var HELT nødvendig...Jeg er hyperallergisk mot katt, og ellers mot støv, pollen++++ Gruer meg til pollensesongen, men foreløpig går d fint...er tett i nesen og klør i øynene, men d får jeg bare leve m...Katt holder jeg meg helt unna...(har blitt innlagt på sykehus m alvorlig allergisk reaksjon flere ganger MENS jeg gikk på allergimedisin pga katt, så nå når jeg ikke kan ta noen medisin tar jeg ingen sjanser....)

Om Loratadin står d i felleskatalogen: Sikkerhet ved bruk under graviditet er ikke klarlagt. Dyrestudier indikerer at loratadin ikke bør brukes under graviditet hvis det ikke er helt nødvendig.

Skrevet

Jeg fikk Vallergan av legen,men håper selvfølgelig at jeg klarer meg uten. De skal ikke brukes i 3. trimester.

Skrevet

Bruker foreløpig ingenting og skal prøve å klare meg uten, men våknet i dag potta tett..... :-(

Skrevet

Poleramin tabletter og Rhinocort nesespray...er det eneste en kan gå på nåe en er gravid ifølge legen min. Det er noe dritt med de Poleramin-tablettene for det er rene dopet - kan ikke kjøre bil når jeg tar de og blir sinnsykt trøtt og svimmel av de...men heller det er potte tett hele våren og sommeren - jeg er hardt plaget med allergi desverre, så må ha medisin. Ellers kan jeg anbefale akupunktur, det har virket veldig bra på meg - men da er en kanskje litt sent ute, bør begynne med det tidlig om våren for at det skal få best virkning.

Skrevet

Polaramin - ikke farlig for fosteret:) Men mamman blir veeeldig (gjeeesp...) trøtt:)

Skrevet

Polaramin (gjesp) når det ikke er noen vei utenom sånn som denne helgen, og ellers Lomudal nesespray og øyedråper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...