Gå til innhold

Dette med rødvin for å "sette igang" fødsel.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ehhhm, må det være vanlig rødvin? Funker det ikke med alkoholfri?

For om det bare funker med rødvin MED alkohol må det jo være alkoholen som setter igang og da kan man vel i grunn drikke hvitvin ol istedet???

Eller er jeg heeeeeeelt på jordet nå? Begynte bare å fundere på det. hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det har noe med kombinasjonen av rødvin og alkohol å gjøre (altså er det ikke alene alkoholens fortjeneste, og heller ikke bare rødvinens. Funker ikke med hvitvin eller noe annet).

Jeg vet av erfaring at rødvin med alkohol setter igang uteblitt mensen også (fikk råd av en lege en gang) Verken alkoholfritt eller annen vin funker.

Skrevet

Jeg tror det handler mye om stemningen, kosen, sexen og kombinasjonen av alt dette. Jeg har ikke utelukkende tro på at det absolutt er rødvinen som setter dette i gang. Jeg er ikke redd for å ta et halvt glass vin. Har drukket til sammen tre små glass rødvin i løpet av svangerskapet. Aldri mer enn et halvt glass. Og dette har ikke gitt meg kynnere i hvert fall.

Jeg drikker svært sjelden alkohol til vanlig, men denne gangen har jeg faktisk hatt skikkelig lyst på rødvin. Noen ganger har jeg heldt litt vin i glasset og sittet og luktet på det :-) Det funker også helt greit...

Men om det setter igang fødselen, det har jeg liten tro på... Da skal det være bra modent uansett...

Skrevet

Ærlig talt,dette høres ikke bra ut.

Som hun over her er inne på-babyen kommer når den er moden....

Alkohol for å sette i gang fødselen høres ikke lurt ut uavhengig evt.virkning.

Skrevet

Jeg skjønner ikke de som får seg til å "skjenke" i babyen alkohol bare fordi man er utålmodig for å sette fødsel i gang.La naturen råde, den starter det hele når tiden er inne..

Skrevet

all alkohol fungerer faktisk rie hemmende! det ble tidligere brukt på fødestuene som medisin for å stoppe rier ved for tidlig fødsel, og var svært effektivt sådann. men man valgte etterhvert å gå bort fra denne typen behandling, da kombinasjonen fortvilte mødre og relativt store mengder alkohol alltid førte til mye tårer og drama... :/ finnes vel mere skånsomme og effektive legemidler i dag :)

Skrevet

Det er mer antioksidanter og andre stoffer i rødvin, bl.a pga at det er mer drueskall og druesteiner med i produksjonen enn ved hvitvin, visstnok.

Også i svar til dette innlegget, som forrige brukes argumentet om at man "heller i babyen" vin. Det gjør man jo ikke, slutt med tullet.

Skrevet

Blir litt frustrert over disse "babyen kommer når den er klar" og "la naturen styre dette"-argumentene.

Naturen gjør ikke alltid det! Og det er flere komplikasjoner hvis man går lenge over tiden.

Så naturen trenger definitivt hjelp innimellom!

Skrevet

Vil bare anbefale dere å lese innlegget "En tur innom... NYT VENTETIDEN MENS DU KAN" på skravlesiden. Har akkurat dyttet det. Så kanskje dere dropper det vinglasset.. Og uansett: Alkohol setter ikke i gang fødselen! Hallo, ungen kommer når den er ferdig.

Skrevet

lilli med BIM, vet du engentlig hva du snakker om? Er du jordmor. Tror ikke det. Ikke uttal deg, med mindre du har medisnsk fakta i behold.

Skrevet

Rødvin setter ikke igang fødselen, men det gir derimot både mor og barn promille...

Tror nok det dreier seg mer om å klare å slappe av, det burde det vel være mulig å få til uten alkohol også?? Tror i tilfelle det er lurest!

Skrevet

Nei, er ikke jordmor, men er da sykepleier.. Uansett - det har vel ingenting med saken å gjøre! Må man være medisinsk ekspert for å legge inn svar her, ja da er det ikke mange som blir igjen som skal legge inn her.

Og det eneste jeg skrev i innlegget var jo en oppfordring om å lese noe en annen har skrevet? En tankevekker.. Fikk iallfall ikke lyst til å ta meg et glass vin etter å ha lest det. Og: JA, det er medisinsk bevist at ungen kommer ut når den er klar - er jo det som skjer i 99% av tilfellene :) Ikke sant???

Skrevet

Rødvin påvirker livmoren, og kan sette igang sammentrekninger. Samme i forb.med mensen.

Skrevet

Så hvorfor gjør du det selv?? Alle med litt sunt vett sier ikke idag i 2007 at vin er greit. Jeg har en datter på 3 år, jeg hadde aldri latt henne smake en dråpe verken øl el vin. Alle burde være prinsippielt imot å overføre alkohol til barn, ingen ytterligere diskusjon rundt det...det er meninsløst!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...