Gå til innhold

Er du streng? Hva er dine husregler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her i huset prøver jeg på disse:

*kun mat med bordet

*kun godteri på lørdager, til barne-tv.

*ikke hoppe i sofaen

*ikke høy roping og skriking inne.

*ikke slå søsken

*ikke stå opp av senga etter legging

*ikke klatre på kjøkkendisken

Men at de følger de er en annen sak..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres lurt ut, nesten som oss, men vi kjøpte ikea-sofa helt bevisst, så litt herjing er lov... Men ikke i andre sine sofaer!

Syns det blir mye kjefting jeg, spesielt når det nesten bare er jeg som "hever" stemmen for å fange oppmerksomheten til ungene...

Skrevet

Vi har ikke hat behov for så mange regler så i hovedsk blir det:

-Alle måltider spises på kjøkkenet/spisestua.

-Tannpuss og vask morgen og kveld.

-Smukk bare i senga.

-Bilen starter ikke før alle sitter fastspent.

-Ikke lov å leke med komfyren eller grillen.

Det er selvfølgelig mye annet hun ikke får lov til å gjøre eller må gjøre, men det har ikke vært noe store problemer så dermed har vi ikke trengt spessielle regler for det.

Skrevet

Kun en regel her i huset: oppfør deg mot andre som du vil at dem skal oppføre seg mot deg. Funker veldig greit og det er for unga kun en regel å huske på.

Skrevet

Ser ikke på meg selv som streng.. men når jeg tenker etter har vi masse "små-regler" ikke beina på bordet, ikke kaste ting rundt inne, spise pent osv. men.. regler og regler, jeg vil kalle det normal folkeskikk.

Skrevet

Holder en knapp med isaacs mamma jeg.. Ingen regler som vi har satt, men normal folkeskikk har vi her i huset.

Og litt sunn fornuft :)

Skrevet

Akkurat de samme reglene som vi har hos oss som H.I. nevner her.

Pluss kjefte på og løfte kattene våre når de ikke vil.

Vi har også sofa fra IKEA, men synes ikke det er greit å herpe sofaen for det da;-)

Skrevet

Nei, vi er vist ganske slappe hvis dette er normen og har ikke satt opp noen regler. Det er ikke noen søsken å slå, og vi slår ikke hverandre. Og vi klatrer stort sett ikke på bordet/benken... (den er hard å være konsekvent på når vi gjør det for å nå ting!)... Vi pusser tenner morgen og kveld. Den er vel den mest konsekvente tror jeg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...