Gå til innhold

jeg trenger hjelp!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei hei..

jeg har ett problem...

vi ringte til presten og fikk barndåp 27mai. det er jo greit nok, men jeg skulle gjerne visst om datoen noe før =/ jeg har jo så mye og planlegge. men uansett.. jeg lurte litt på dette med kaker. har sett så mye fint på eventyrkaker.no, er det noen som vet om det finnes noe i hof området (vestfold)??

er første gang jeg har dåp, eller er med på noe sånt, så alt er veldig nytt får meg. noen tips til feiringen? skal døpe henne i kirken, og ha noe snitter hjemme etter det, men ellers er alt blankt...

håper på svar.

Videoannonse
Annonse
Gjest mammaen til Odin og Tiril
Skrevet

Hei grattis da:) alltid noe spes med den førstefødte oxo når det gjelder dåp:) Og dattera mi skal ha dåp den 27mai ho oxo;)

Har dessverre ikke peiling om det ligger noe i den duren i vestfold..

Er dere mange som skal komme? Snitter er jo raskt og enkelt,passer veldig godt om det er folk i nærområdet som kommer. Er det slekt som bor et stykke unna så er det kanskje bedre med en enkel middag eller koldtbord. En dåp trenger ikke å være så høytidlig,det bestemmer en selv igrunnen. Alt funker. Tenk på det som en familie sammenkoms eller familie selskap,ingen regler for hva som må gjøres og hvordan det gjøres.

Leide lokale med min førstefødte.. Pynta det dagen før og kjørte inn kaker og diverse (hadde kjølerom). Dåpen beg kl 11,så var det fotografering med presten, koldtbord hadde vi kl 13:30.. etter kirken så dro alle til lokalet og fikk servert kaffe mens vi ordnet maten (hadde koldtbord). Vi hadde bordkort til alle sammen (selvfølgelig) til barna hadde vi skrevet navnet på ballonger og lagt på plassene demmes. Til fadderne lagde jeg til lys med navnet deres på så de kunne ta med seg hjem som et minne.

Etter middagen ble det servert kaffe i et annet rom i lokalet,så vi ryddet unna maten og fant frem kakene. Odin gutten(dåpsbarnet) ble sendt på rundgang;) Vi valgte å ta av han dåpskjolen etter dåpen i kirka,under den hadde han en matrosdress. Litt lettere å håndtere en unge da hehe;) Da satt vi alle og prata sammen til folk beg å dra. Etter det var det rydding og vask av lokalet. Vi var tilsammen 24stk

Denne gangen blir vi 30, og jeg skal lage alt selv. Bestiller kake fra baker`n,og koldtbordet lager jeg selv. Forrige gang bestillte vi koldtbord. Kommer til å gjøre det samme denne gangen, eneste er at de 5fadderne som skal være denne gangen,får et hefte/en bok med bilder av Tiril og dikt, så de har som minne=)

Lykke til med dåpen det går nok kjempe bra skal du se:)

Gjest mammaen til Odin og Tiril
Skrevet

Jo, og forresten så har duj god tid ennå=)selvom du kanskje føler at tiden renner fra deg;)

Har så vidt begynnt selv, har akkurat fått tal i lokale, kjøpte bordkort og div pynt idag. Så det går nok kjempe fint=)

Skrevet

skal også ha dåp 27mai. leier lokale med middag og alt blir ordna. må bare ha med kaker selv, det trenger man stort sett ikke mye av, men har du en kake du selv er god på baker du den, ellers så har samboer til svigerfar bakt. mamma, og spør venner som du synes baker gode kaker om hjelp. det gjør jo de fleste med glede, jeg synes ihvertfall det er artig hvis noen spør meg om å bake til noe spesielt.

til de to eldste hadde vi middag ute og kaffe hjemme, det er jo ikke så mye som må ordnes. som regel er det jo familie og folk som kjenner hverandre, vi har hatt det veldig uhøytidelig. ikke hatt bordkort. hørtes jo veldig koselig ut med gaver til faddere, vi har ikke hatt det til dåpen, men de har fått innrammet bilde i ettertid.

men ta det helt med ro du har god tid. blomster til pynting har jeg bestilt et par dager i forveien, og hentet lørdagen før dåpen. så slapp av og be om hjelp.

Skrevet

tusen takk får svar :)

vi blir bare 18, vil ha feiringen hjemme etter kirken.

vi tenkte litt på enten snitter eller "hjemmelaget koldtbord" de som kommer bor max 30min unna :P

jeg trodde visst det var mer stress enn det var, men etter dette svaret virker alt litt lettere :)

Skrevet

tusen takk får svar :) det virket som det var litt mer stress enn det er tror jeg. er nok også litt nervøs ettersom familiene til samboeren min og meg ikke har møtt hverandre (foreldrene våre har møtt hverandre da, men ingen andre) + at moren min og stemoren min er litt fiender =/ men det kommer nok helt sikkert til og gå bra :) de tar seg vel litt sammen ettersom det er dåp :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...