Gå til innhold

gode hagetips til nybegynner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har nå for første gang hus,terrasse og hage. har lyst til å gjøre det litt fint her med blomster og div til våren/sommeren. hvis dere erfarne har noen gode tips og råd hadde jeg blitt veldig takknemlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville satset på å kjøpe endel stauder(de kommer igjen hvert år) istedetfor å bruke masse penger på sommerblomster, som bare varer en sommer. Pass på å kjøp noen med blomstring gjennom hele sesongen, Hvis du har roser så sats på buskroser i stedetfor stilkroser, de er mye lettere.Pass på å kjøp av gammel sort, de lukter så nydelig! Jeg pleier bare å ha litt sommerblomster i kasser og ved inngangen! Hagegal.no har mye tips.Lykke til!

Skrevet

Stemorsblomster er jo en klassiker da, veldig enkel. Et tips til de er at du skal knipe av stilken på de blomstrene som er ferdi blomstreet da får du enda flere blomster på.

Alle blomster som du planter i krukker må få regelmessig gjødsel, da blir de finere å større.

Mararitter er også enkle, tagetes åsså, defr gjelder det også å knipe bort døde blomster.

zimtrade.no har mye fint, jeg bestiller der.

Skrevet

Så heter de selfølgelig margaritter............

Skrevet

kjempeflott. har nå stemorsblomster i krukker og balkongkasse. har bestemt meg for rosebusker i hagen. har også bestilt katalogen fra den nettsiden. blir spennende

Skrevet

Roser krever litt stell. Skaff deg kunnskap om beskjæring og pass på at du planter dypt nok. Pass også på at de har enn herdighet som passer til stedet der du bor.

Ellers bør du prøve noen enkle gode stauder som hosta, astilbe, Solhatt, asters, ulike typer floks.

Urter er også fint, men råder deg til å plante urter i krukker,da mange urter sprer seg veldig på friland.

Lykke til!

Skrevet

tusenfryd er utrolig søte og koselig og sprer seg masse - disse er lure å ha på steder du gjerne vil at de skal vokse til - er ca 15 cm høy og har små rosa kuleblomster (rosa, mørkrosa eller hvite tror jeg).

Det er lurt å ta den store staude shoppinga på høsten, da er de til halv pris på hagesentrene, men like fine å plante for det og blir kjempefine til neste år :o)

jeg er også ny på hage og leser masse hagebøker for å prøve å bli klokere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...