Gå til innhold

Litt sutrete innlegg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir så lei meg når mannen overhode ikke er interessert i baby-utstyr.. :( Skjønner det ikke er verdens mest artige greie å snakke om, men babyen trenger faktisk diverse ting når den er her og jeg er ingen ekspert.

Han har aldri hatt noen baby før, men det har da ikke jeg heller.. Hvorfor er det alltid jeg som må tenke på alt..?? Så er han sånn: nei trenger vi å kjøpe det der enda, da..? Det har han sagt nå siden jul og babyen kommer i juli.. Det er da søren meg ikke så innmari lenge til..?? Sukk.. uff...han er egentlig verdens skjønneste mann altså, men dette her gjør meg så irritert..! Flere som har det sånn..??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hm, prøv å ikke legge press på han!

Mannen min virket sånn "høflig interessert" ganske lenge, men sist han kom hjem til norge hadde han plutselig vært på shopping helt av seg selv!

så det kommer nok:)

Og du kan jo evnt forklare at på slutten orker nok ikke du ut å handle, så enten får han være med nå, eller så stoler du på at han fikser ting alene på slutte eller når du ligger på barsel:)

da begynner de plutselig å se tidsperspektivet, vet du, han tenker vel ikke så langt som at det etterhvert blir tyngre for deg å gå og sånn..

Skrevet

Jeg har det ikke helt som deg da, men mannfolk ser ikek helt nødvendigheten med å handle inn så lenge før alltid tror jeg.

Men jeg tok han med med på bestemmelser og har overlatt annsvaret til f.eks bilstol til han, og hentesettet er hans annsvar. Han måtte finne frem ting på loftet. Så får han det når han selv vil og når han har begynt er det kjekkere :-)

Så nå er han bortreist på arbeid og jeg har 19 dager igjen til termin. Men jeg får ikke kjøpe vippestol før han kommer hjem, han vil være med har dette resultert i :-)

Mannfolk har som oftes ikke peiling på klær og slike salver og andre småting, men de liker det som er nødvendig og praktisk og liker å få være med å bestemme tror jeg ...om vi lar de få lov på sin måte.

lag ei liste som du henger opp på kjøleskapet med ting som mangler og er nødvendig...ikek for lang ;-) så sier du til mannen din at du fordeler dette litt på dere og ber han velge hva han vil ordne med så kan dere stryke ut etterhvert som det er i hus og ordnet :-)

og husk..det du ikke har i hus til bebyen kommer ...kommer på plass fort da etterpå :-)

Skrevet

hehe god idé. Hadde det vært han som hadde bært denne babyen tror jeg jommen den hadde blitt født uten en eneste ting på plass.. Bortsett fra vugge, da. Den så han da vi var i Dublin og nektet å reise hjem uten, så noe har han da interessert seg for.. :0) Er vel de småtingene som han ikke bryr seg om.. Får ordne med en liten liste, ja..lurt det. :0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...