pipp 07.05.07 Skrevet 28. april 2007 #1 Skrevet 28. april 2007 Hei hei! jeg sliter villt med ene "rompa"... Hehe.. høres teit ut med har skikkelig vondt midt inni ene rompeballen. sitter ikke i muskelen men er liksom lenger inn mot midten om dere skjønner.. Er kjempevondt når jeg reiser meg å begynner å gå, men noen ganger kjennes det nesten ikke i det hele tatt.. Noen som vet om dette er bl? svigermor mente bebisen lå å klemte på isjasnerven å at det var derfor det gjorde så vondt.. Men hva vet vel jeg?? Håper på svar!!
Anonym bruker Skrevet 28. april 2007 #2 Skrevet 28. april 2007 det kan være bekkensløning. få henvisning til fysioterapeut som kan stille diagnoese og gi deg behandlig/ komme med råd som er viktige før, under og etter fødsel. se evt. www.lkb.no for råd og tips. bedre føre var...
Nilla :-) jenter 05/07 Skrevet 28. april 2007 #4 Skrevet 28. april 2007 Hei! Hvis du har isjiassmerter høres det mere ut som bekkenLÅSNING. Menge leger kaster alle i en bås og sier bekkenløsning, men fakta er at endel av disse faktisk har låsning (noe som kan behandles på en annen måte). Få konstatert hva du har først, for så å søke behandling til fysio eller kiropraktor. Har selv hatt bekkenlåsning med gangvansker i 4 uker og nå er jeg så og si bra, takket være behandling med kiropraktor og akupunktur. Ønsker deg lykke til :-)
hm hm Skrevet 23. mai 2007 #5 Skrevet 23. mai 2007 Jeg hadde akkurat samme smerter som deg i forrige svangerskap. Jeg tror ikke det var bekkenløsning, fikk ihvertfall aldri den diagnosen (nå hadde jeg en elendig lege da). Ble aldri henvist videre til noe som helst, men tror ikke selv det var BL ihvertfall, for jeg ble myye bedre av å gå i ulendt terreng, og det var helt krise etter å ha gått på kjøpesenter eller asfalt. Jeg ble sjukemeldt pga av at jeg serverte på et sted med hardt flisgulv. Jeg gikk sykemeldt i ca 3 mnd, og gikk 2-4 timer hver dag i ulendt terreng. Lurer også på hva det er egentlig for nå har jeg fått de samme smertene igjen, enda jeg bare er i uke 14. Men nå kjennes det litt annerledes ut, for nå er jeg i tillegg stiv på den ene siden av ryggen, + at det gjør vondt hvis jeg ligger på venstre side om natten....Vondt i skinka på en måte he he
hm hm Skrevet 23. mai 2007 #6 Skrevet 23. mai 2007 Fikk forresten også høre at siden hormonene gjør bekkenet mer bevegelig så va det noe som flyttet seg og presset på isjas-nerven
Ingunnmor Skrevet 23. mai 2007 #7 Skrevet 23. mai 2007 Hei! Jeg har vært plaget med samme problem siden uke 18. Det er en form for bekkenløsning. Bekkenløsning i seg selv er noe som er vanlig, men for enkelte fører dette med seg bekkenplager. Det er dette du har. Det du må gjøre er å få henvisning til fysioterapeut. Det som hjelper mot denne plagen er å tøye (fysioen hjelper deg med dette) samt trening for å stabilisere muskulaturen rundt bekkenet. Takket være fysiobehandling 4 ganger i uken har jeg nesten ingen plager lenger. Jeg er nå i uke 33. Det er viktig at det blir tatt tak i så fort som mulig, for det blir bare mer og mer plagsomt om det ikke blir behandlet. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå