Gå til innhold

Vurderer å slutte å gå til legen :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos legen i dag på mitt andre kontroll og det var helt grusom opplevelse.

Jeg har to jobber, en 100 % på kontoret og en annen hver helg i hjemmesykepleien. For 3 dager siden fikk jeg blødninger og på legevakta fikk jeg beskjed om å holde meg i ro.

Så var jeg hos legen i dag og hun undersøkte meg og sa at alt var bra. De tok ikke blodprøve slik hun lovet de skal gjøre hver gang siden det er utrolig høy risiko for diabetis.

Jeg prøvde å forklare henne at jeg er virkelig redd tunge løft nå og håpet hun ville sykemelde meg fra ekstra jobben men hun mente at blødninger ikke var god nok grunn og hvis jeg var så redd for barnet så måtte jeg kanskje slutte i den andre jobben. Noe jeg absulutt ikke har lyst til.

Så spurte jeg om hun har bestilt UL for meg og da fikk jeg beksjede at det ikke var en selfølge at jeg skulle få det, men tilbud til meg om jeg ville se at babyen er frisk. Hva pokker er det hun tror hun er????

Jeg kom ut fra legekontoret og tårene rant i flere timer etter legebesøket. Vet ikke hva som var verst måten hun behandlet meg på eller måten hun snakket til meg på, akkurat som om jeg var en skurk.

Så jeg tror jeg skal til jordmor fra nå av og bestille time hos privte gynekologer som kan følge meg opp resen av graviditeten.

Dette ble et langt innlegg men jeg er sååå frustrert og lei meg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde garantert byttet lege!!!

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Blæh...leger er så teite! Skal bytte min nå, men jeg aner jo ikke hvilke leger som er bra!:-/

Kunne du sendt en klage på henne?

Skrevet

Jeg har faktisk tenkt å skrive en klage til fylkeslegen men lurer på om jeg kan forbli anonym.

Det verste jeg synes var at hun sa til meg at vi må jobbe med angsten min mot å løfte eldre og kanskje sende meg til psykiater??? Tror hun at det har klikka for meg, det gjorde det ikke før men heller etter at hun sa det.

Ja tror nok jeg skal bytte lege ganske raskt og tror ikke jeg skal tilbake til henne.

Hele dagen min i dag har vært ødelagt, jeg går rundt og tenkter kun på selve lege kjerring.

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Ah...så det er sånne som henne som fyller opp listene til psykiaterene slik at vi med ekte angst ikke får hjelp!

Du sier jo selv at du har hatt blødninger og at du har diabetes, og det må hun da ta på alvor!!! Blir vel en del tunge løft i helgene, og det skjønner jeg veldig at du vil unngå! Så bytt lege ja...gjør du det før 1. mai så får du ny lege med engang, men hvis du gjør det etter 1. mai så må du vente til 1. juni på ny lege...i alle fall offisielt. Akkurat på dagen 1. mai (kanskje 2. siden 1. er fridag) så er det flere ledige leger å velge mellom!

Skrevet

stakkars deg :( , du kan spør på helsestasjonen hvilke leger de anbefaler,,kom med tips til meg der.kan jo eventuelt forklare litt av situasjonen.så ringer du og skifter..lykke til

Skrevet

For ei bitch!. Hun var rett og slett vemmelig mot deg.

Du må ikke bry deg med det. Husk at det handler om henne og ikke deg.

Lurt at du bytter lege, og får en som du kan snakke med og som tar deg seriøst.

Skrevet

Fy flate!!! Jeg synes du har blitt skikkelig dårlig behandla!! Skriv det brevet til fylkeslegen!! Jeg har hatt to blødninger hittil og første gangen var jeg hos legevakta. Der fikk jeg beskjed om å bare ta det med ro. Men jeg insisterte på å få UL så jeg fikk det til slutt. Men ikke uten å få inntrykk av at legen syntes jeg var helt hysterisk! Andre gangen jeg begynte å blø, så ringte jeg på Volvat. Da fikk jeg time 1 1/2 time senere, og det var heeelt topp! Veldig betryggende å se den lille og ikke minst hjerteslagene!!

Skulle vært en selvfølge å få UL når man hatt en blødning.Man blir jo så redd!!

Skrevet

Denne legen var ikke tilfeldigvis svensk??

Hørtes ut som en lege vi har hatt her, som alle begynte å lure på om i det hele tatt var lege..hun gjorde som vanvittig mye rart!

Nei, kjære deg bytt lege med en gang, ikke noe mere å tenke på. Ikke nok med at du skal bekymre deg for blødningen, men også for hvordan legen behandler deg..

Klem fra meg

Skrevet

Hei!

Gå inn på nettet i dag å bytt lege!! Jeg regner med det er likt over alt, men her i Sør-Trøndelag er det sånn at vi får den nye legen fra den 1. i hver mnd.. Så hvis du bytter nå så får du ny lege fra 1.mai!

Da jeg bytta sist tenkte jeg ikke på dette, men bytta dagen før den 1. Og da fikk jeg min nye lege fra dagen etterpå!

Noen burde ikke ikke fått jobba med mennesker i det hele tatt!! Kjempe kritikkverdig hvordan din lege oppførte seg ovenfor deg!

Håper det ordner seg til det beste for deg og den lille i magen :o)

Klem

Skrevet

Hjælpes!!!

For all del, BYTT LEGE!! Når en helsearbeider får deg til å føle deg slik, har hun sviktet STORT i jobben sin. Når hun i tilegg er din fastlege, som man jo i og for seg blottstiller seg for, opptrer hun jo rett og slett uforsvarlig.

Jeg ville også vurdert å sende klage. Om du gjør det, tror jeg faktisk det er en fordel at du ikke er anonym. (Men det kan du jo undersøke på forhånd) I slike klagesaker skal man nemlig også ivareta den påklagedes interesser, og om saken er anonym blir det jo vanskelig å videre utrede påstandene... Om du skjønner. Det blir også "lettere" å hevde klagen som useriøs. Håper jeg ikke tok helt motet fra deg, oppforder deg til å klage!!! Det er mulig du har rett på å bli holdt anonym overfor den aktuelle legen, men alt dette kan jo sjekkes ut med en telefon til fylkeslegekontoret eller noe sånt, regner jeg med. Hva med å forklare situasjonen til jordmor, kanskje hun kan gi deg råd. Kjenner jeg ble helt ute av meg jeg!!!

Lykke til!!

Skrevet

Herregud!

Empati er tydeligvis et fremmedord for den legen! Fornuft også, når jeg tenker etter. Bytt lege!! Bruk helsestasjonen!! Og klag. Og ikke gi opp, det finnes faktisk leger der ute som vet hva de driver med.... Kanskje noen her på forumet kan anbefale en lege der du bor??

Skrevet

Hæ?? er detmulig???

Bytt lege!!!

Skrevet

Bytt lege. Og KLAG! Både for din egne del, og for å hindre at andre gravide blir utsatt for det samme hos dette kreket.

Skrevet

bytt lege å klag dette videre!! et skikkelig rauhål va hu rett å slett.... akksom me isje har nåkk å stri me i graviditeten så ska legen oppføra seg sånn...ka med jordmor,går mest te jordmor eg for eg føle legen e redde gravide damer,hehe å der e det kjempe topp:)

Skrevet

Bytt lege !!

Du behøver ikke å finne deg i å bli behanlet på den måten. Skikkelig dårlig gjort av legen din.........

Skrevet

Bytt lege øyeblikkelig.

Skrevet

Hehehe tror nok jeg bytter lege i morgen på nettet. Jeg snakket litt med de på jobben i dag og alle har samme oppfatning som dere BYTT LEGE :)

Ja jeg jobbet i dag i hjemmesykepleien (elsker den jobben virkelig) men jeg kom hjem helt utslitt og hadde forferdelig vondt i magen. Først etter å ha ligget i 2 timer på sofa kunne jeg gå normalt.

Sjefen der har prøvd å tilrettelegge brukere til min situasjon men det er ikke altid like enkelt. Plutselig kommer du til en som ligger på gulvet og skriker etter hjelp. Jeg er faktisk et mennesket som ikke klarer å se et annet mennesket lide så jeg handler før jeg får tenkt meg.

Tror jeg skal se på fastlege lista i morgen og se hvem som har ledig :)

Det er godt å vite at dere ikke oppfatter meg som sær :) Mine bein skal ikke til bære meg til den legen igjen :)

TUSEN TAKK FOR ALLE SVAR

Skrevet

HEi .. Jeg hadde en lege som var helt idiot,han skrev ikke sånn helskekort til meg engang, og jeg mått bet for og gå te legen på svangerskapskontroll. Og det skal jo man ikke .. Hmm Sambo har en kjempe flink lege så det vi gjor var rett og slett og ringte han og spurte om han kunne annbefale oss en lege som var ledig, og det gjor han. Jeg har fått en kjempeflink lege som følger kjempegodt opp .. Så kanskje hvist du skjenner noen som har en flink lege om du kanskje kan ringe der og spørre etter annbefaling lr noe, for hun legen din virka ikke helt god.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...