Gå til innhold

Vet mammaen best uansett liksom ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har man ikke som mamma lov til å ta feil ?

Virker som om alle her inne mener at så lenge det er mammaen som har bestemt det er det nok riktig. Men hva om den mammaen ikke helt vet at hun gjør noe som andre reagerer på ??! Eller at hun ikke vet at det hun gjør er "Feil".

Hva om den mammaen kanskje ville satt pris på at andre informerte om ting som ikke var gjort riktig.. Vet mammaen best bare fordi hun er mamma ? Synes det er litt vel naivt og litt for lettvint. "Jeg er mamma, om jeg gjør noe feil, så vet jeg uansett best.. og da er det automatisk riktig"

Hva om jeg ga mitt barn på 3 uker honning som faktisk er veldig farlig for barn under 1 år. Ville du bare sett på uten å si noe, fordi jeg som mamma sikkert vet best ?

Har det blitt sånn at man ikke tør å si ifra om ting man mener burde vært gjort på en annen måte. Og da mener jeg ikke at man skal kjefte på venninna si som begynner med grøt når babyen er 3 mnd og 3 kvart liksom..

Men kanskje ikke alle tenker over at det kan bli varmt og klamt i vogna når noe henger fremfor åpningen.. Hadde det ikke vært en idè at noen turte å si ifra sånn at de Fikk vite det da? Kanskje ikke alle automatisk tenker sånn som du gjør. Det er hektisk å være mamma, og informasjon er gull !

Bare noen tanker fra meg =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Godt sagt, Piadi :) Tør nesten ikke si her inne at jeg IKKE har tenkt å gi Knøttemor grøt neste uke (hun er straks 4mnd), da blir jeg vel sett på som hysterisk tenker jeg...

Skrevet

Enig i at mammaer ikke alltid vet best. Mammaer finnes i alle formater, noen med dårligere kvalitet enn andre.

Men det er de som kjenner barnet ut og inn. Mammaen vet om babyen fra naturens side er varm eller kald av seg. Har selv opplevd at andre babyer er kjempekalde i forhold til min varmblodige lille mann. Jeg syns ALLTID at andre babyer har mye på seg, men det viser seg at enkelte faktisk må ha på seg mer klær enn min unge.

Har opplevd at mange mammaer er ekstremt nærtagne og hårsåre når det gjelder barna deres. Så stakars den som gikk og ga mammaen beskjed om at hun gjorde feil med ungen sin. Da kommer som regel klørne frem, og hun vil neppe ha verken respekt eller være spesielt lydhør for råd...

Skrevet

Ja kjenner mange sånne mammaer jeg også :) Men dette gjelder jo ting som er litt sånn omdiskutert da, Sånn som pledd over åpningen i vogna. Blir babyen liggende inni der i mange timer, ofte.. kanskje hver dag så kan det jo være skadelig kanskje`?!

Og selvfølgelig kjenner mammaen barnet sitt best. Men er jo ikke alt man vet om ting fordet. Når det gjelder å kle på barnet for mye... ehm.. Det hender at jeg gjør det ja, så jeg er ingen ekspert. Fordi jeg selv er en frossenpinne, og hun er en mer varmblodig type..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...