Anonym bruker Skrevet 27. april 2007 #1 Skrevet 27. april 2007 Begynner å bli litt lei av komentarer fra andre. Er gravid i uke 28 nå og sf mål er 26. Noen syntes at jeg ikke er så stor og det syntes jeg er greit. Men andre må komentere magen min og samenligne med andres. De sier at det ser ut som jeg er høygravid allerede. At jeg kan føde om 3-4 uker. Er helt sikkert ikke vondt ment,men det kan såre veldig. Ikke lett å være fortrolig med kiloene som kommer snikende.Er veldig stolt av magen min. Syntes ikke jeg har lagt på meg SÅ mye da.10 kg til nå. Flere som føler slik? Kroppen min har liksom blitt ett samtale emne.......
Ranveig R Skrevet 28. april 2007 #2 Skrevet 28. april 2007 I forrige svangerskap fekk eg daglege kommentarar om at eg var jo SÅÅÅÅ stor, og var eg sikker på at det ikkje var tvillingar (nei, det har ikkje plutselig kome ein til sidan i går...). Forferdeleg irriterande. "No har du vel ikkje lenge igjen??" (høres forresten ut som om dei trur eg har tenkt å vandre heden) - Nei, terminen er 6. september den, akkurat som i går ja. Mmmm.. Nei det er enno 3 mnd til termin... Skjønar ikkje kvifor alle på død og liv skal ha ei meining om magen til gravide... Eller det eg ikkje skjønar er kvifor det plutseleg er fritt fram å kommentere kroppen til andre, berre fordi dei er gravide. Eg kan huske TO gongar i forrige svangerskap at folk kommenterte meg positivt. Den eine var jordmor då eg skulle føde og ho sa "Å, så fin mage du har!" Den andre gongen var dei ei framand dame på butikken som sa til ei ho var med "Vi e for tjokke ALLE sammen! Alle eg ser her e for tjokk! Hon der som e gravid e den ENESTE som e riktig!" (Og det til tross for at eg var god og rund i utgangspunktet og hadde på det tidspunktet lagt på meg ca 20kg..) ) Ver stolt av magen din du. Prøv å ikkje bry den om dumme kommentarer, og ta til deg dei fine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå