Anonym bruker Skrevet 27. april 2007 #1 Skrevet 27. april 2007 Det er mye fint med islam. Men det er og veldig brutale ting den religionen står for. Som steining og avkapping av lemmer. Jeg skjønner ikke hvordan noen kan forsvare slikt..... Dere som er muslimer, jeg har vanskelig for å tro at alle dere synes det er ok med steining f.eks. Hvordan forholder dere dere til at religionen deres står for slike forhold?
Anonym bruker Skrevet 28. april 2007 #2 Skrevet 28. april 2007 Nå er ikke jeg muslim, men jeg har lest bibelen og det er ganske mye steining o.l der også. Religion er ganske brutale greier enten det er islam, kristendom osv... Den ene religionen er ikke noe bedre enn den andre!
Anonym bruker Skrevet 28. april 2007 #3 Skrevet 28. april 2007 kjære anonym.. ja jeg syns det er forferdelige greier..steining og avkapping av lemmer.. helt forferdelig. Det er en straffemetode tiltenkt mennesker som virkelig fortjener det da.. dessverre..dessverre, så blir uskyldige mennesker ofrer for slike handlinger... har sett på tv`en kvinner som blir pisket og steinet til døde for beskyldninger som utroskap osv.. det gjør meg så vondt og jeg har så vanskeligheter for å tro at min religion,islam, står for onde handlinger. Jeg har insett at det ikke er religionen men menneskene som er onde, og deres tolkninger. vestlige land har for lengst insett at religion og stat bør holdes atskilt. Slik fungerer det dessverre ikke i muslimske land. Selvom islam teoretisk er mest kompatibel med et demokrati, så er ikke virkeligheten slik. Muslimer er islams verste fiender.. og jeg hater disse mennene..disse skjeggete mullaene som går rundt og hjernvasker folk til å drepe de vantro osv.. ingen..absolutt ingen religion oppforder til drap og spre hat.. Jeg er bare så glad for at jeg bor i Norge.. der jeg ikke kan bli myrdet for å ha egne meninger!! det ble mye fram og tilbake..men håper du fikk noe ut av svaret mitt!
Anonym bruker Skrevet 29. april 2007 #4 Skrevet 29. april 2007 Tusen takk for et veldig bra svar :-) Er fint å høre synspunkter fra noen som tilhører den religionen. Og det er fint å se at en kan skille mellom det religionen egentlig står for, og det mange syke fanatikere/forvrengere av religionen gjør. Mye av det jeg vet om islam synes jeg er fine/gode ting, men disse tingene som steining osv skremmer meg. Er og litt skremmende å tenke på om sharia vil få innpass i vestlige land.... HI
Ronja80.mor til 2 Skrevet 1. mai 2007 #5 Skrevet 1. mai 2007 Stemmer at det står en del om steining i bibelen, men det tar jo Jesus avstand fra (la den som er uten synd kaste den første steinen) Hvordan er Islam der? Tar Muhamed avstand fra dette, eller...???
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2007 #6 Skrevet 2. mai 2007 tror du burde lese bibelen litt nøyere gitt!
Solskinnsjenta Skrevet 2. mai 2007 #7 Skrevet 2. mai 2007 Hva mener du med det? Har du eksempler på at Jesus promoterte steining? Det står et sted om at Jesus var fysisk utagerende, og det var da han "ommøblerte" tempelplassen. Det som skulle være et hellig sted hadde folk gjort om til et kjøpesenter... Det er mer konstruktivt om du kommer med eksempler, og ikke bare slenger ut slike kommentarer, Anonym.
Ronja80.mor til 2 Skrevet 2. mai 2007 #8 Skrevet 2. mai 2007 Hvor nøye da syns du?? Har ihvertfall lest nok til å vite at det jeg skrev er sant.. Seter du tvil til at det står i bibelen at Jesus sa under en steining at den som var uten synd skulle kaste den første steinen, og at det dermed ikke ble noen steining eller hva var poenget ditt anonym?? Men nå har jeg ikke lest koranen så nøye, derfor jeg spør om dette med Mohammed..
LynxLynx Skrevet 4. mai 2007 #9 Skrevet 4. mai 2007 Jesus ble satt på prøve av jødiske prester ang. hvordan man skulle straffe en kvinne tatt i hor (Joh 8:35). I følge 5.Mos 22: 22-24 skal kvinnen straffes ved steining. Jesus baserte sitt svar på arvesynden: Den av dere som er uten synd, han skal kaste den første stein på henne! (Joh 8:7) I islam tror man ikke på arvesynd, så da Muhammed ble testet av de skriftlærde med en lik situasjon, kunne han ikke "gjemme seg" bak arvesynden slik jesus kunne. For å bevise at at han var en sann profet måtte han henvise til straffemetoden beskrevet i Tora, nemlig steining. Nå skal det sies at steining faktisk ikke er nevnt som straff i selve Koranen, kun som hadith (Nedtegnerlser om Muhammeds liv og levnet...) og steining er også godkjent i Shari'ah Det er en grusom og forferdelig straffemetode som jeg håper vi kan bli kvitt en gang for alle
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2007 #10 Skrevet 11. mai 2007 Tusen takk for opplysningene om steining LynxLynx :-) HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå