Anonym bruker Skrevet 27. april 2007 #1 Skrevet 27. april 2007 jeg er førstegangs og lurer litt på dette. Var i uke 16 og skal i uke 24 igjen også blir det vel noe i uke 32 om jeg ikke husker feil. Det er jo faktisk 2 mnd mellom hver gang. syns det erganske lang tid jeg.
Mammapudding Skrevet 27. april 2007 #2 Skrevet 27. april 2007 Jeg var hos jordmor første gang i uke 24 og skal neste gang i uke 32, skal til legen i uke 28.
gladfisk Skrevet 27. april 2007 #3 Skrevet 27. april 2007 Jeg er også førstegangs og går annenhver mnd til lege og jordmor. Føler egentlig det er litt i overkant, særlig siden jeg ikke har noen spesielle plager. Legen min sier han ønsker å følge alle førstegangsfødende godt opp så det er jo bra da. Jeg er enig i at to mnd er litt lenge mellom hver gang, særlig etterhvert som magen vokser og man lurer på mer.
Gjest Skrevet 27. april 2007 #4 Skrevet 27. april 2007 Hei. Jeg går annenhver gang til jm og lege. Var hos lege i uke 10, jm i uke 24,lege uke 28,jm uke32. Etter uke 36 blir det hver 14. dag frem til fødsel. Går du ikke til lege mellom jm timene dine? Da burde du be om å få komme oftere til jm. Greit å sjekke urin prøver og blodtrykk og ikke minst vekst av magen en gang i m nd.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2007 #5 Skrevet 27. april 2007 nei går ikke til lege nei... får ordne det selv kanskje da:)
velsignet med to Skrevet 28. april 2007 #6 Skrevet 28. april 2007 Jeg var første gang i uke 16, skal tilbake i uke 24 og uke 32 og 36. Skal på UL i uke 20 og legen i uke 28. Etter uke 32 blir det hyppigere jm-/legebesøk.
Tussa og Sofie Skrevet 28. april 2007 #7 Skrevet 28. april 2007 Jeg er førstegangs og går ikke til jordmor i det hele tatt foreløpig. Var på første legekontroll i Uke 8, er nå uke 13 og skal til neste kontroll i midten av juni. I begynnelsen av juni skla jeg til ordinær UL. Lurte litt på etter neste ktr i juni om jeg skal gå til jordmor da resten av svangerskapet. Har ikke hatt behov for det til nå, men føler litt mer behov for informasjon nærmerer slutten av svangerskapet, og da er kanskje jordmor bra!
Ginger-mor Skrevet 28. april 2007 #8 Skrevet 28. april 2007 Jeg har ikke vært hos jm ennå, bare hatt første kontroll hos lege. Jeg følger de nye reglene fra 2005 som står i svangerskapsboka, og skal bare ha 8 timer tilsammen (sålenge alt er bare bra). Da blir neste kontroll i uke 24. Er litt lenge mellom hver gang, ja. Men så lenge alt er bra, går det greit:)
Gøril og Jesper :) Skrevet 28. april 2007 #9 Skrevet 28. april 2007 jeg går til jordmor hver 14. dag ca. Noen ganger kan det gå en mnd mellom, men aldri mer. Går også til legen. Det er fordi hun vil se hvordan deg går selv, og følge med litt ekstra.. (i og med at jordmor ikke kan skrive ut resept på noe, skulle jeg ha uvi, henvisning til fysio (bekkenløsning), ta en del prøver (har hatt ekstrem svangerskapskvalme, og tatt en del prøver for å se om jeg har det bra inni kroppen.. ). Føles veldig trygt å være hos lege og jordmor. Jordmor har mye bedre tid, og da kan man prate litt mer, mens legen går over det hun synes er viktig. Ikke la det gå så lenge som 2 mnd mellom hver gang.. Mye som skjer på 2.mnd. Synes det er greit å få sjekka ut urin, blodtrykk etc litt oftere enn det..
NyBaby2007 Skrevet 28. april 2007 #10 Skrevet 28. april 2007 Har gått hver mnd til jordmor siden første gangen i uke 12. nå skal jeg neste gang i uke 26 ca og deretter tror jeg jeg skal gå hver 14.dag. hadde i forrige svangerskap svangerskapsforgiftning så ønsker å følge litt ekstra med på dette denne gangen. synes hver 2 mnd. høres veldig skummelt sjeldent ut.
Raych Skrevet 28. april 2007 #11 Skrevet 28. april 2007 Går 1 gang per måned fram til uke 30, da blir det hver 14 dag (uke 32 og 34) før det blir hver uke fram til fødsel:)
Anonym bruker Skrevet 29. april 2007 #12 Skrevet 29. april 2007 kan man ønske dette selv eller? Det var Jm som sa at det var slik de nye reglene er...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå