mamma te tobias,Lucas og Ida Skrevet 27. april 2007 #1 Skrevet 27. april 2007 uff, tror jeg og samboer kommer te og gå fra hverandre..ikkje hjelper han meg me husarb,står ik opp me ungan,stikker bare av,krangle masse,han tar ik nåkka slags ansvar... Men er så redd for at jeg ikkje ska klare meg alene.Har to gutta,Tobias 2 1/2 og Lucas 9 mnd...Har ikkje særli me familie rundt meg. Hvordan klarer dere dette??
mamma te tobias,Lucas og Ida Skrevet 27. april 2007 Forfatter #2 Skrevet 27. april 2007 Rettigheter?økonomi??
mamma te tobias,Lucas og Ida Skrevet 27. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 27. april 2007 dytter litt jeg....
Anonym bruker Skrevet 27. april 2007 #5 Skrevet 27. april 2007 Jo klare deg kommer du helt sikkert til og gjøre. er mangen andre som klarer seg fint så hvorfor skulle ikke du ? Selv er jeg aleine med to barn en på 3 og en på 6. Vi klarer oss. Lever ikke i luksus men har det helt greit. Jeg jobber 80 % stilling i et lavt lønns yrke så jeg får overgangsstønad. Får barnetrygd for et barn mer en jeg har, tilskudd til barnetilsyn, barnebidrag også lønnen min. Sammenlagt blir dette 26 000 i mnd. Jeg har ikke søkt om bostøtte enda. så du klarer deg nok
Singelmamma og banden Skrevet 28. april 2007 #6 Skrevet 28. april 2007 Det går helt fint! Det er en overgangsperiode både praktisk og økonomisk, men det går bra! Du klarer deg nok helt fint. Noen over meg har svart på økonomi-delen. Når det gjelder den praktiske så anbefaler jeg deg å skape deg et nettverk, med andre alenemødre/fedre med barn på samme alder. Da har man noen man kan finne på hyggelige ting sammen med, til glede for både barn og voksne, og noen man kan samarbeide om avlastning med. Tenk på det, at når dere ikke bor sammen lengre så slipper ungene også at det krangles i hjemmet :-)
Tuppelur83 og lille Thomas Skrevet 30. april 2007 #7 Skrevet 30. april 2007 Det går helt fint å klare seg, men man MÅ stå på krava sine og ikke la kontoen gå tom! Man må jobbe mer, oftere enn hvis man hadde vert sammen med noen! Men alt går, og de triste stundene er bare ca 1%... Så ta kontakt med NAV
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå