liljepike med spire:) Skrevet 27. april 2007 #1 Skrevet 27. april 2007 Jeg har et lite problem med min lille gutt på ett år. han liker ikke mat, det vil si unntatt brødskive med leverpostei eller syltetøy. Hva kan jeg tilby han mon tro? Har prøv all slags grøter, både hjemmelaget og ferdige barnegrøter. har prøvd å ha i syltetøy, eplemos osv, vil ikke ha!!!! Han har melkeallergi så det er ikke alt han kan spise heller! Middagsmat er helt utelukket..... Liker ikke banan, eple eller noen annen frukt. Liker tilogmed ikke boller (trodde alle barn likte det jeg da) er det for tidlig å prøve usøtet frokostblanding tro?? Har prøvd havregrynsgrøt da, men det vil han heller ikke ha. Det blir da veldig ensidig kost å spise bare brødskiver!!!!
winneboo Skrevet 27. april 2007 #2 Skrevet 27. april 2007 Jenta mi har også hatt sånne perioder hvor hun nesten ikke har spist noen ting. Har akkurat hatt en sånn periode nå, men den er heldigvis over. Har desverre ingen andre råd enn å bare fortsette å tilby han mat. Vil han ikke ha mat du spiser heller? Jenta mi skal alltid ha det jeg har på min talerken. Gir du forresten mme ennå eller ammer du kanskje? Jenta mi har også melkeallergi så hun får mme istenfor melk(sluttet å amme når hun var 10mnd) Det siste spørsmålet er bare av ren nysgjerrighet for lurer på om jeg skal slutte med mme eller bare fortsette med det frem til hun tåler kumelk.
liljepike med spire:) Skrevet 27. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 27. april 2007 vi har fått melkeerstatning for barn fra ett år og oppover som heter neocate advance det skal han bruke til han blir tre.....det får du på blå resept om du snakker med en barnelege.... det er svinedyrt, over 800 kr. for ti pakker a 4 dl. ferdig blanding....
winneboo Skrevet 27. april 2007 #4 Skrevet 27. april 2007 Åhh finnes det en mme for 1-3 åringer? Bruker fortsatt Prosobe vi da, får den på blå resept da men vil heller tro at den du snakker om er bedre, for har vært så usikker på om den Prosobe inneholder alt det hun trenger nå som hun er så stor. Skal ta å ringe barnelegen til uka å høre om vi kan få den istenfor.
liljepike med spire:) Skrevet 27. april 2007 Forfatter #5 Skrevet 27. april 2007 Vi brukte også prosobee men måtte bytte ut pga. soyaallergi oxo.... så han har brukt neocate til han ble ett år, så gikk vi over til neocate advance fordi den er mer riktig sammensatt for barn over ett år!!!!
winneboo Skrevet 27. april 2007 #6 Skrevet 27. april 2007 Oki skjønner. Jenta mi har ikke soyaallergi men tror du hun kan få den andre på blå resept uansett? Prosobe er jo for babyer, så vil jo tro den andre er bedre for henne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå