Lindamor og Oliver Skrevet 27. april 2007 #1 Skrevet 27. april 2007 Vår gutt på 9 mnd. har en stygg hoste og det er ulyder fra brystet hans.Dette har vedvart i så og si hele hans korte liv hittil. På kontroll har vi bare fått beskjed om å ta kontakt hvis det ikke gir seg og nå er det jo sjeldnere og sjeldnere mellom kontrollene..Vi vurderer å gå til legen med han på mandagen.Allmentillstanden hans virker helt fin så derfor har vi ikke kastet oss over telefonen men nå bekymrer vi oss siden det har vart så lenge.Er der noen andre som har opplevd det samme med barnet sitt? Vi har ingen sykdommer i familien og kjenner heller ikke til symptomene til asma eller lignende. -Hosten er veldig lik en forkjølelses hoste med surkling i brystet,virker som han er mest plaget på kveldene.Da kan han ligge lenge å hoste.Av og til høres det ut som om han er på tur å brekke seg men det går ikke så langt at han faktisk spyr/gulper. Takker for alle svar..
♥ Piadi m/2 nydelige jenter♥ Skrevet 27. april 2007 #2 Skrevet 27. april 2007 Det eneste tilfellet jeg har vært borti er ei jente som lå ved siden av snuppa på stellebenken på helsestasjonen. Hun hadde skikkelig surkling i brystet, og hun hadde vært på sykhuset for utredning, men de fant ikke ut at det var noe galt. Så noe farlig var det i alle fall ikke. Men vet ikke om hun hadde hoste da.. Han har ikke allergier da ??
Lindamor og Oliver Skrevet 27. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 27. april 2007 takk så mye for svar;) Hmm..jeg har tenkt tanken at det kan være allergi men han har ingen eksem eller kløe..men så er jeg ingen ekspert på området heller. Kan jo tenkes..
komplett familie Skrevet 27. april 2007 #4 Skrevet 27. april 2007 min nevø var slik du beskriver, og de fikk konstatert falsk krupp. De har nå fått astmaspray og det hjelper.... jeg ville ha reist til legen på mandag for å få sjekket det ut - stakkars lille - han har sikkert ikke vondt, men ekkelt å høre på da.... god bedring til den lille
Mamma til godjenta & lillebror Skrevet 27. april 2007 #5 Skrevet 27. april 2007 Da lillegutt var 5 mnd var han surklete i brystet og hostet mye, og jeg tenkte egentlig at det bare var forkjølelse e.l. (dette hadde han hatt så og si siden fødselen). Da jeg var til fastlegen for noe annet så lyttet legen på lillegutt og fortalte at det var kraftig piping og surkling i begge lunger. Vi ble henvist til spesialist (barnelege) og det ble tatt røntgen av brystet (viste masse slim i lungene, og det skal en IKKE ha) og blodprøver på sykehus, og det viste seg at lillegutt har melkeallergi. Han har heller ikke hatt eksem e.l., men noe rødme i huden, og litt løs mage, men ingenting påfallende. Blodprøvene slo ikke ut på melk, men spesialisten foreslo melkefri diett på meg, og melkefri grøt til lillegutt, og han ble helt bra!!! Nå er han snart 11 mnd, og fortsatt kan han ikke ha noe melk, men vi har håp om at han vokser dette av seg. Ta gutten din med til lege du, og fortell om bekymringen din. Snakk med legen om henvisning videre hvis legen er usikker, el snakk med legen om dere skal forsøke å kutte ut melk i en periode for å se om gutten din blir bedre. Lykke til )
Lindamor og Oliver Skrevet 27. april 2007 Forfatter #6 Skrevet 27. april 2007 Tusen takk for svar! Vi har vært inne på tanken om falsk krupp selv, og tar ham til lege på mandag.
Lindamor og Oliver Skrevet 27. april 2007 Forfatter #7 Skrevet 27. april 2007 Tusen takk for det fyldige svaret ditt! Det kan høres ut som han har slim i lungene. Skal nevne dette for legen på mandag, og ta med det du nevner ifm melkeallergi. Igjen, tusen takk - det er til stor hjelp:)
Anonym bruker Skrevet 30. april 2007 #8 Skrevet 30. april 2007 Dette har ingenting å gjøre med det du spør om, bare synes det var kjempemorsomt at nicket ditt er Lindamor og Oliver. Jeg heter Linda selv og min 9 mnd gamle sønn heter Oliver! Skal vedde på at kjente som er innom her og leser vil tro at du er meg, så nå må du svare fornuftig fremover, he-he... Signerer anonymt for en gangs skyld, siden jeg ikke vil røpe nicket mitt.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2007 #9 Skrevet 30. april 2007 HEI! Min gutt var 3 mnd da han plutselig ble veldig tett i brystet, det peip og surklet.. og han hostet så han brakk seg. gikk til legen og fikk henvisning til barnelege ved sykehuse.. han hadde en kraftig forkjølelse(virusinfeksjon) var visst veldig vanligt blant di små(spesielt i år sa legen) han har vert tett veldig lenge..når forkjølelsen først har satt seg kan den sitte en stund..:-(
2_TETTE Skrevet 1. mai 2007 #10 Skrevet 1. mai 2007 Hei Her var gutten vår sånn også. Han er i dag 1,5 år og går på astmamedisiner. Funker kjempebra. Han har så deilige netter ette at han begynte med astmaspray da han var 9 mnd. Lykke til. Men husk, hvis det surkler i brystet er det bra, bedre enn om det setter seg fast liksom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå