Flippflapp Skrevet 27. april 2007 #1 Skrevet 27. april 2007 har termin 3 mai og er så lei at jeg veit ikke om jeg skal le eller gråte.... men leser her om så mange som blir tøyd og strippa og veit ikke hva?! har ikke en gang blitt undersøkt jeg....bare lyttet på hjertet og tatt blodtrykk levere urinprøve og prate litt med jordmor. ingenting som tydet på at jeg skulle ha blitt det......må jeg mase om å få bli undersøkt da heller??
Snart er vi 5 "07okt" :-D Skrevet 27. april 2007 #2 Skrevet 27. april 2007 jeg har aldri blitt det selv men vi vel tro at dette er noe de gjør dersom du går på overtid, og ikke før termin. Så vi må nok bare vente :0)
Flippflapp Skrevet 27. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 27. april 2007 hmmmm uff ja...må vel bare det......er jo sikkert best for bebisen det...men da får hu jaggu komme til torsdag alltså! uansett snaaaaaart over ....får trøste med det....
Gårdsspire Skrevet 27. april 2007 #4 Skrevet 27. april 2007 hvis du vil bli undersøkt så er det jo bare å si det, så gjør de det... men de vil ikke gjøre det unødig, for å forhindre innfeksjonsfare. Jeg har ikke hatt noen form for undersøkelse nedentil, og er egentlig bare glad til for det.
Xenaen Skrevet 27. april 2007 #5 Skrevet 27. april 2007 Har to fra før, og aldri blitt undersøkt før jeg har rier og er kommet til sykehuset. Dvs heller ikke engang jeg kom inn på sykehuset med rier som stoppa opp (uke 38 om jeg ikke tar helt feil) ble jeg sjekka. Så det er nok mer vanlig å IKKE bli strippa og IKKE bli undersøkt så lenge alt er normalt ellers! Husk nå at terminen er 14 dager før og etter!
Bergene Skrevet 28. april 2007 #6 Skrevet 28. april 2007 Jeg er to dager på overtid og har ikke blitt tøyd eller strippet, jm har ikke sagt noe om det heller.
mill@jenta Fødte Lucas 7/6 Skrevet 28. april 2007 #7 Skrevet 28. april 2007 Jeg ble tøyd 10-9 dager før UL termin i forrige svangerskap. Er nok forskjellig praksis fra jordmor til jordmor. Var da sliten etter å¨ha hatt endel maserier, så da "hjalp" hun til litt, fødselen startet i løpet av 12 timer..
#Aurora har tre gutter# Skrevet 28. april 2007 #8 Skrevet 28. april 2007 Da er vi to i samme situasjon.Har termin 2 mai her og synes jeg også at alle blir strippet og bøyd.Men har ikke gjordt noe her til meg.Kun slike vanlig kotnroller.
Fallerifallera Skrevet 28. april 2007 #9 Skrevet 28. april 2007 Jeg ble det nettopp fordi de skal sette igang fødselen. Hvis ikke hadde de ikke gjort det hos meg iallfall (med mindre jeg gikk mye over termin). Det er forresten det vondeste jeg noen gang har vært med på - så pris deg lykkelig om du slipper!!
Anonym bruker Skrevet 28. april 2007 #10 Skrevet 28. april 2007 Ikke alle, men det er vel ikke uvanlig dersom den gravide går langt over termin, og ikke virker å "komme" igang på egen hånd uten litt hjelp. Angående undersøkelse av modning er dette noe som ofte ikke gjøres før du er ved termin, eller gjerne en uke etter om du ikke selv forlanger å bli undersøkt. Dette gjelder for normale sv. skap har jeg inntrykk av, ivertfall her jeg bor. Har selv blitt strippet begge ganger, dog ikke før termin med nr en og en uke e. med nr to. Vet det blir lange dager å bare gå rundt og vente på den lille, men gled deg over magen og sparkene der inne den tiden som er igjen av sv. skapet. Jeg må hele tiden minne meg selv på at jeg faktisk er kjempeheldig som får oppleve dette, og for tredje gang (og sørgelig nok; det kan faktisk være min siste graviditet for alt jeg vet?). Hør med jordmor om hun har noe imot å sjekke modning når du kommer til termin du(: Og det er jo ikke så lenge til - og kanskje, kanskje har du født før den tid? Lykke til uansett!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå